چطور با کودک نگران رفتار کنیم
برخی کودکان بیشتر اوقات نگرانند. آنها به همه مطالب دلهره آور کتابها، روزنامه ها و برنامه های تلویزیون توجه می کنند و آنها را به خود ربط می دهند.
برخی کودکان بیشتر اوقات نگرانند. آنها به همه مطالب دلهره آور کتابها، روزنامه ها و برنامه های تلویزیون توجه می کنند و آنها را به خود ربط می دهند.
اعتراض کردن معمولا بخشی ازتلاش کودکان برای شکل دادن به هویتی مستقل از پدر و مادر است و به آنها این احساس را می دهد که می توانند بر محیط خود تاثیر بگذارند. در واقع اگر کودک هیچ گاه از انجام کارهایی که شما می گویید، سرپیچی نکند، باید نگران شوید.
برای تقویت حافظه و توالی شنیداری و کمک به رفع مشکل دانش آموزانی که برخی از کلمات را در دیکته جا می اندازند تمرین زیر را با کودکان انجام دهید. ابتدا سه کلمه را برای دانش آموز بیان کنید و از او بخواهید پس از اینکه هر سه کلمه را گفتید، آنها را بازگو کند.
پاداش هایی که به کودکان داده می شود و بر پیامدهای رفتار مثبت تاکید دارند، عزت نفس کودک را بالا می برند.
در این بازی کودکان در منظم کردن وسایل مختلف در مدت زمان معین با هم رقابت می کنند. هدف از این بازی تمرین عملی نظم و فهم کاربرد آن در زندگی است. محدوده سنی این بازی ۷ تا ۱۲ سال است.
وسایل مورد نیاز
امروز بازی به شما معرفی می کنم که هدف آن کمک به رفع مشکل دانش آموزانی است که برخی از کلمات را در دیکته جا می اندازند و همچنین موجب تقویت تمرکز، تقویت حافظه شنیداری، تقویت توانایی حرکتی- شنیداری، تقویت توالی شنیداری کودکان می شود.
بازیکنان تلاش می کنند با کشیدن طناب فضایل اخلاقی به محوطه زمین خود امتیاز آنها را به دست آورند. محدوده سنی این بازی ۸ تا ۱۲ سال است و تعداد بازیکنان محدودیتی ندارد. وسایل مورد نیاز این بازی شامل کارت های بازی، طناب گیره، جسب نواری رنگی ( ترجیحا قرمز).
کودکان با پرتاب توپ به بطری های کارها و ویژگی های غیراخلاقی برای انداختن آنها، انزجار خود را نسبت به این کارها و ویژگی ها نشان می دهند. هدف از این بازی نشان دادن نفرت از رذیلت های اخلاقی و تمرین نمادی پرهیز از آن است.
برای تشویق کودک به انجام رفتارهای مطلوب می توان از پاداش های مادی استفاده کرد. یک شیوه متعارف این است که در برابر هر رفتار مطلوب، یک ستاره یا برچسب طلابی به کودک بدهیم.