رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۸:۵۸:۳۵ ۲۰۲۴/۳۰/۱۲     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

هوش مصنوعی به انسان ها کمک می کند توانایی های خود را به سه روش افزایش دهند. آنها می توانند قدرت شناختی ما را تقویت کنند؛ با مشتریان و کارمندان تعامل داشته باشند تا زمان ما را برای انجام کارهای سطح بالاتر آزاد و مهارت های انسانی را تقویت کنند تا توانایی های فیزیکی مان را افزایش دهیم.
تقویت
هوش مصنوعی می تواند با ارائه اطلاعات درست در زمان مناسب، توانایی های تحلیلی و تصمیم گیری ما را بهبود بخشد و همچنین می تواند خلاقیت ما را نیز افزایش دهد.
تعامل
 همکاری انسان و ماشین شرکت ها را قادر می سازد که روش های ارتباطی جدیدی با کارمندان و مشتریان خود ایجاد کنند. برای نمونه، کورتانا می تواند صحبت هایی را که در یک جلسه کاری مطرح می شوند، ضبط و آن را به متن تبدیل کند و قابلیت جست و جو به آن اضافه کند تا افرادی که در جلسه حاضر نبوده اند، بتوانند از تمام محتوای جلسه بهره ببرند. چنین برنامه هایی ذاتا مقیاس پذیر هستند. برای مثال یک چت بات می تواند به تعداد زیادی مشتری خدمت رسانی کند؛ فارغ از اینکه کجا هستند.
جسم بخشیدن
سیستم های هوش مصنوعی مثل کورتانا، جسم فیزیکی ندارند و موجودیت های دیجیتال به حساب می آیند، اما حوزه هایی نیز وجود دارد که هوش مصنوعی در آنها به صورت ربات ظهور می کند و باعث تقویت کارگر انسانی می شود. برای نمونه، در حوزه تولید، ربات ها دیگر موجودات به اصطلاح نادان به حساب نمی آیند و به کوبات هایی هوشمند تبدیل شده اند که از شرایط اطراف خود آگاه هستند. مثلا یک بازوی کوباتی می تواند کارهای تکراری مثل بلند کردن اجسام سنگین را به عهده بگیرد و کارگر انسانی مشغول انجام کارهایی شود که به انعطاف و قضاوت انسان نیاز دارند، مثل مونتاژ موتور چرخ دنده ای.
سرعت
 در برخی فعالیت های کسب  و کاری، شرکتی برنده می شود که سرعت عمل بیشتری داشته باشد. یکی از این موارد، تایید یا رد تراکنش کارت اعتباری است. بانک اچ اس دی راه حلی مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده که سرعت و دقت کشف تقلب را بهبود می بخشد. هوش مصنوعی این شرکت روزانه میلیون ها تراکنش را با استفاده از داده های مربوط به محل خرید و رفتار مشتری، آدرس آی پی و دیگر اطلاعات، بررسی می کند تا الگوهای ظریفی که نشان دهنده تقلب احتمالی هستند را شناسایی کند.
تصمیم گیری
هوش مصنوعی با ارائه اطلاعات مناسب به کارمندان می تواند به آنها کمک کند تا تصمیمات بهتری بگیرند. برای نمونه شرکت جنرال الکتریک با استفاده از مفهومی به نام دوقلوی دیجبتال، هزینه نگهداری تجهیزات خود را کاهش داده است. این شرکت مدل های نرم افزاری می سازد که دقیقا مشابه توربین ها و سایر محصولات فیزیک شرکت هستد. اپلیکیشن پری دیکس این شرکت می تواند از داده های موجود برای پیش بینی زمان خراب شدن دستگاه های مختلف استفاده کند. بدون وجود پری دیکس، تشخیص زود هنگام خرابی ها صرفا محدود به شانس می شد و شاید حتی مشکل تا زمان خراب شدن موتور اصلی مشخص نمی شد و آنگاه شرکت مجبور بود مدت ها کارخانه اش را تعطیل کند.
شخصی سازی
با هوش مصنوعی سطحی از شخصی سازی را می توان با دقت غیرقابل تصور و در مقیاس وسیعی انجام داد. مثلا شرکت کارناوال از هوش مصنوعی برای شخصی سازی تجربه سفر دریایی میلیون ها نفر که به تعطیلات رفته اند، استفاده می کند. این شرکت دستگاهی به نام مدالیون اقیانوسی ارائه کرده که فرایند ورود مسافران به کشتی تفریحی را ساده می کنند، فعالیت های میهمانان را ردیابی می کنند، به کارت اعتباری مسافر متصل می شوند تا امکان خرید کردن در کشتی برای او ساده تر باشد و نقش کلید اتاق را هم ایفا می کنند. مدالیون ها همچنین به سیستمی متصل هستند که می تواند ترجیحات کاربر را پیش بینی و به خدمه کشتی کمک کند تا خدمات شخصی سازی شده ای به هر یک از مسافران ارائه دهند و هر بار که کشتی سفر می کند، محموله ای همراه خود داشته باشد که مطابق با نیازها و تمایلات مسافرانش است.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب