واقعیت افزوده یک فناوری جددی است که می تواند امکاناتی را ارائه دهد که سایر فناوری های قادر به انجام آن نیستند. به عبارت دیگر واقعیت افزوده امکان توسعه محیط های جدید غنی شده را برای گسترش دنیای فیزیکی، ترکیب اشیاء دنیای واقعی با اشیای دنیای مجازی فراهم می کند. امروزه خریداران الکترونیکی اغلب مشتاق هستند که سبک های مختلف لوازم جانبی و لباس های آنلاین را امتحان کنند تا به طور کامل خود یا آواتارشان را تزیین کنند؛ بنابراین خود را نشان و گسترش می دهند و در خرید الکترونیکی غرق می شوند. اجازه دادن به خریداران الکترونیکی برای تزیین آواتار یا خود مجازی شان، تسهیل لذت و غوطه ور شدن آنها هنگام خرید آنلاین بسیار مهم است. امروزه خرده فروشان الکترونیکی برای تزیین نمادهای مجازی در زمینه های خرید الکترونیکی (لباس های مجازی) به طور گسترده ای از فناوری واقعیت افزوده چند حسی استفاده می کنند. بعنوان مثال خریداران الکترونیکی بدون نیاز به بازدید از فروشگاه فیزیکی از لوازم جانبی پوشیدنی مختلف فناوری واقعیت افزوده و لباس ها برای تزیین بدن و ظاهر خود استفاده می کنند. با فناوری واقعیت افزوده خریداران الکترونیکی می توانند برای تزیین صورت خود بدون نیاز به آرایش کردن، به طور آزادانه لوازم آرایشی و رنگ های آرایشی مورد علاقه شان را انتخاب کنند. فناوری واقعیت افزوده از تکنولوژی استفاده می کند تا با ترکیب ادراک فرد از دنیای واقعی با محتوای دیجیتالی، لایه ای از اطلاعات را در دسترس مردم قرار دهد. برای جلوگیری از محدود کردن واقعیت افزوده به فناوری خاص، واقعیت افزوده را به عنوان سیستم هایی تعریف می کنند که سه ویژگی دارد: ۱- ترکیب واقعی و مجازی ( باید ترکیبی از تصاویر مجازی و عناصر دنیای واقعی باشد)؛۲- تعاملی در زمان واقعی ( تعامل بی درنگ با یکدیگر باید امکان پذیر باشد) ؛ ۳- ثبت شده در سه بعدی ( باید در فضای سه بعدی انجام شود). این فناوری انواع مختلفی دارد: از پوشیدنی ها و عینک های هوشمند گرفته تا تلفن های هوشمند پر کاربرد.
field_video