به کارگیری متاورس در بازی سازی نویدبخش افزودن پتانسیل های بالایی به بازی های نوین نسبت به بازی های کنونی است. از آنجا که امکانات در بازی هایی که به وسیله های ابزارهای متاورس پیاده سازی شوند بسیار بیشتر است، بازی سازی مبتنی بر متاورس منجر به برقراری ارتباط کاربران در سطوح بالاتر و ایجاد تجربیات مثبت می شود. تاکنون تحقیقات بی شماری بر اثرگذاری بازی سازی در آموزش تایید شده است به ویژه آنکه ترکیب آن با ایده غوطه ورسازی منجر به ایجاد متدهای آموزشی عمیق تر، موثرتر و مهیج تر خواهد شد. ماژول بندی وظایف و یادگیری به کمک بازی سازی یکی از روش هایی است که به کمک آن می توان کلاس را پویا کرد و درجه برقراری ارتباط علم آموز را بالاتر برد. به کارگیری تکنولوژی های جدید متاورس با تمرکز بر واقعیت افزوده به وسیله استفاده از احساسات چندگانه انسان ها، علم آموزان را به روشی موثرتر از روش های سنتی در آموزش همراه می کند. معرفی المان های بازی و فعالیت مرتبط با آن های میزان علاقه مندی و مشاركت علم آموزان در يادگیری بالا خواهد رفت. به عنوان مثال آموزش از طريق بازی هايی همچون یافتن هدف در پلکان هاي مارپیچ، بازی بقا، بازی هایی با كه با فعالیت بدنی همراه است مثل دويدن و پرش كردن بازی اتاق رمزآلود و غیره می تواند سطح علاقه دانش آموزان را بالا برده و تنوع متدهای آموزشی و كاربردی را به بالاترين سطح خود برساند. علم آموزان در اين سبک آموزشی با تکمیل هر مرحله شرايط پیروزی و به اتمام رساندن هر فعالیت را به دست می آورند. آنها حتی با به دست آوردن امتیاز و يا جوايز تشويق می شوند تا پیشروی فرای چهارچوب تعريف شده برايشان داشته باشند و نهایتا با كسب دانش و مهارت از هر فعالیت عبور كنند. در اين فرآيند لذت بازی كردن، فاكتور خودمختاری در یادگیری را پررنگ می كند؛ بنابراين علم آموزان می توانند به شیوه ای فعالانه دانش را جذب كرده و به صورت ناخودآگاه آن را ياد بگیرند.
field_video