یکی از مهمترین حوزه ها در متاورس بدون شک صنعت مد است؛ برای درک اهمیت صنعت مد ابتدا درک چگونگی ظهور کاربران در فضای متاورس ضروری است. پروفایل کاربران در فضای متاورس به نوعی کارت هویتی آنها محسوب می شود و اطلاعات کلیدی کاربر را در معرض دید سایرین قرار می دهد. در متاورس تنها با یک کلیک روی فرد مورد نظر می توان پروفایل کاربری او را مشاهده کرد. برای به حداکثر رساندن شباهت فضای متاورس با دنیای واقعی کاربران با ظاهری انسان گونه در این فضا حضور می یابند؛ لذا همان گونه کاربر در زندگی واقعی البسه واقعی بر تن می کند، برای پروفایل مجازی خود نیز موظف به تهیه پوشاک مجازی مناسب است. پوشاک متناسب با محیط آموزشی، تحصیلی، کاری، تفریحی و دوستانه. اما به راستی آیا انسانها برای آنچه وجود خارجی ندارد(به ویژه پوشاک) بهایی خواهند پرداخت؟ در حالیکه ممکن است پاسخ اولیه به این سوال منفی به نظر برسد، واقعیت اما متفاوت است. نام آشناترین مثال در جهت تایید این ادعا بدون شک در سال ۲۰۲۱ رخ داد؛ زمانی که بنوآ پاگوتا همراه با فلوسیس در تنها کمتر از ۵ دقیقه موفق به فروش ۶۲۰ جفت کفش کتانی مجازی شدند و به درآمدی معادل ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار دست یافتند. بنا بر گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ تا سال ۲۰۲۴ متاورس به بازاری اقتصادی با سرمایه ۸۰۰ میلیارد دلار مبدل خواهد شد. با این اوصاف جای تعجبی ندارد که برندهای نام آشنایی چون گوچی با خریداران زمین های مجازی در فضای متاورس اقدام به تاسیس فروشگاه هایی کرده اند که امکان حضور و خرید در فضای متاورس را به کاربران می دهد. بنا به اطلاعیه شرکت آدیداس، این برند در حال ایجاد کلکسیون جدیدی خواهد بود که به زودی هم در فضای مجازی و هم در دنیای واقعی قابل استفاده خواهد بود، در نتیجه آواتار متاورس یک فرد می تواند همان کفش هایی را به پا داشته باشد که در آن شخص در دنیای واقعی می پوشد. به نظر می رسد با ظهور متاورس عطش سیری ناپذیر خرید نه تنها کاهش نخواهد یافت که با سرعت بیشتری ادامه می یابد.
field_video