رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۲:۱۱:۰۳ ۲۰۲۴/۲۹/۰۴     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

يكي از عمده ترین مشکلاتي که دانش آموزان با اختلال یادگیری با آن روبرو هستند ناتواني در یادگیری مفاهیم ریاضي است که دربرگیرنده ۴ گروه نقص است: نقص در درک اعداد، به یاد سپاری حقایق ریاضی، محاسبات صریح یا صحیح، استدلال صحیح ریاضی. کودکان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی کودکانی هستند که در یادگیری مهارت های ریاضی از شناخت اعداد گرفته تا عملیات ریاضی و مسائل مربوط به ادراک فضایی و حل مسئله نقص جدی دارند. آنها توانایی یادگیری را دارند ولی به صورت متفاوتی یاد می گیرند. این افراد نیاز به راه کارهایی دارند که امکان استفاده از توانایی هایشان را هموار سازد و ضعف و اختلال آنها را جبران کند. در ریاضیات، مفهوم رشد یک فرآیند بلند مدت، مستقل از سن و پیشرفت در مراحل است و هر مرحله مستلزم تفکر ریاضی مناسب است که تصاویر مختلفی از مفهوم مرتبط را تداعی می کند و معلمان ریاضی با استفاده از مراحل فکری در آموزش خود و ادغام رفتار تفکر ریاضی همراه با تغییر محتوا می توانند به دانش آموزان کمک کنند. اکثر کودکان دارای اختلال یادگیری ریاضی برچسب های نامناسبی مثل تنبل و لجباز دريافت مي كنند، چنین برخوردهایی نه تنها باعث برطرف نشدن مشکل کودک که همان اختلالات یادگیری است نمی شود، بلکه حتی می تواند اثرات نامطلوب و جبران ناپذیری را بر روی آنها داشته باشد، لذا در جهت بهبود عملکرد این کودکان می بایست آموزش های مناسبی را تدارک ديد. مثلا آموزش فهم عدد، مشکلات ریاضی مربوط به فهم عدد دانش آموزان را کاهش می دهد و آموزش فهم عدد موجب بالا رفتن نمرات ریاضی دانش آموزان در فهم و عملیات ریاضی می شود. همچنین محققان در پژوهشی برای دستیابی به مهارت های شناختی ریاضیات با استفاده از هفت مرحله شناختی پیاژه همچون طبقه بندی، ردیف کردن، ضرب، تقسیم، تفکر نسبی، تفکر احتمالی و تفکر همبستگی، به این نتیجه رسیدند که، آموزش شناختی در این زمینه ها باعث بهبود توانایی حل مسئله و تفکر انتقادی می گردد. تفکر ریاضی می تواند یک رویه ذهنی باشد و یادگیری مفهومی برای فعال سازی و قانونمند کردن تفکر در مدارس مهم است.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب