رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۶:۴۱:۳۷ ۲۰۲۴/۲۹/۰۴     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

عروسک باربی دارای جذابیت های خاصی است که آن را به انتخاب اول کودکان جهان تبدیل کرده است. در اولین ارزیابی توسط مشتری، جذابیت ظاهری و کم نظیر واستفاده از متریال و مواد اولیة مرغوب در ساخت عروسک آن را در جایگاه برتری قرار می دهد. در عین حال، باربی دارای اندامی زنانه است، با برجستگی ها و فرورفتگی های اغراق آمیز و فانتزی که با انواع لباس ها و کفش های پاشنه بلند رنگارنگ و مد روز که شعف هر دختربچه ای را به دنبال دارد. در سری های اول تولید، موها در حالت های مختلف به زیبایی آراسته شده و بلند و ابریشمی است. اندام او کشیده، لاغر و بدون کمترین اضافه وزنی است. رنگ های صورتی، بنفش، یاسی و قرمز به کاررفته در الگوی شخصیت دخترانه و فانتزی باربی به عنوان پالت رنگی باربی در جهان معرفی و شناخته شده است. به نظر می رسد ارتباط بصری که محصول در گام نخست با مالک خود برقرار می کند، یک موجود افسانه ای به غایت زیبا و بدون نقص را به معرض نمایش می گذارد. باربی شخصیتی است که نخست، با کششی فمینیستی، مستقل معرفی شده است. زن جوان زیبایی که به کسی نیازی ندارد و قرار نیست باردار شود. وی گاهی همراه با دوست خود  ِکن- به ماهیگیری یا شنا می رود و در جایگاه یک الهة بی نیاز و ابرقهرمان قرار دارد. این تعبیر پس از مخالفت ها و انتقادهای مختلف از سراسر جهان، به صورتی به روز می شود تا طیف بیشتری از مخاطبان را دربربگیرد. کمپانی ماتل در یک اقدام آینده نگر، سیاست زیبایی انگیزشی را جایگزین زیبایی کلاسیک نموده است. باربی از این پس با خواهر کوچک، نوزاد، خانواده، اضافه وزن، تفاوت نژاد و پوستی رنگین، ناتوانی جسمی، جراحت، کهنسالی و حجاب به پیشخوان فروشگاه ها روانه می شود. این همان هم ذات پنداری کودکان را منجر شده و مشتریان مشتاق تر را به دنبال داشته است. باربی در انواع مشاغل و در موقعیت های گوناگون، ساعت ها قوۀ تخیل، رؤیاپردازی و هیجان دختران را به کار انداخته تا پیوسته الهام بخش آنان باشد. بنابراین مشخص است که تمام انواع باربی ها به نوعی به زیبایی و کمال آرمانی اشاره دارند، حتی اگر دارای نقص جسمی باشند. باربی مصرف کنندة پوشاک، اشیا لوازم آرایش و فست فود است. در زیر پوست سفید و نگاه بی تفاوتش پیامی مبنی بر استفاده از محصولات زیبایی در جذب و حفظ جوانی خود دارد. به نظر می رسد آنچه هویت باربی را به صورت ابرقهرمان زن، که جاودانه و نامیراست، معرفی می کند، به میزان  برخورداری از سبک زندگی مصرفی او برمی گردد. کودکی که باربی را از دست والدین خود هدیه می گیرد، پیامی غیرمستقیم از آن دریافت می کند: تو زیبا نیستی. استانداردهای زیبایی در عروسک باربی خلاصه شده است. احساس نیاز شکل گرفته در روند رشد منجر به این پدیده می شود که کودک جامعۀ مصرفی، به محض رسیدن به سن هجده سالگی، تصمیم به جراحی بینی و در قدم های بعدی تغییر رنگ مو و تزریق ژل های زیبایی دارد. لاغری مفرط و به دنبال آن افسردگی از عوارض اختلال هویتی ناشی از اسطوره زدگی است.

 

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب