رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۷:۵۱:۵۶ ۲۰۲۵/۱۴/۰۷     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

kodakan

دو اختلال اضطراب و افسردگی شایعترین اختلالات کودکی هستند و پیشگیری از چنین اختلالاتی از اهمیتی حیاتی برخورداراست. برنامه ها برای پیشگیری از چنین اختلالاتی بر ارتقا شایستگی اجتماعی و هیجانی کودکان متمرکز است که شامل آگاهی و تنظیم هیجانی، نگاه به مسائل از منظرهای مختلف ومهارتهای حل مساله هستند. برنامه تفکر سازنده از طریق شایستگی اجتماعی و هیجانی به پیشگیری از اختلالات درون نمود و ارتقا سلامت روانی - اجتماعی کودکان کمک می کند و تعمیم و استفاده از این مهارتها در محیط مدرسه و خارج از آن، به بخشی از خزانه رفتاری آنها تبدیل می شوند. برخالف آنچه که تصور می رود، عادات رفتاری به مرور شکل می گیرند و به مرور هم تغییر می کنند؛ بنابراین برای تغییرات شناختی، عاطفی و رفتاری کودکان، نیازمند برنامه های مستمر، عمیق و چندین سالهای هستیم که با اجرای کیفی تغییراتی پایدار و اساسی در کودکان به وجود آورند. برنامه تفکر سازنده (PATHS )از چنین ویژگی برخوردار است. این برنامه برای اجرا در محیط کلاس و مدرسه طراحی شده است؛ زیرا دانش آموزان یک سوم از ساعات مفید و مهم بیداری خود را در مدارس طی می کنند و مدارس ضمن آنکه رسالت انتقال مهارتهای شناختی را برعهده دارند، باید کودکان را برای زندگی بزرگسالی آماده کنند. این امر میسر نیست، مگر از طریق مداخلات روانی- اجتماعی معتبر، مبتنی بر شواهد و آزموده شده بین المللی و ارتقا شایستگی های اجتماعی و هیجانی کودکان و کاهش مشکلات درون نمود و برون نمود آنها در فرایندی پیوسته، مستمر، عمیق، رشدمدار و مبتنی بر الگوهای نظری و تجربی دقیق.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب