رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۵:۵۱:۲۳ ۲۰۲۵/۱۱/۰۱     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

tarbyatbadani

عوامل اهداف آموزشی، برنامه آموزشی، محتوای آموزشی، شیوه تدریس، تخصص معلمین ورزش، تجربه معلمین ورزش، بودجه، امکانات، نگرش و ارزشیابی بر کیفیت بخشی درس تربیت بدنی در مدارس اثرگذار هستند و در این میان نقش عوامل ارزشیابی، شیوه تدریس، تخصص معلمان ورزش و برنامه آموزشی از دیگر عوامل بیشتر است. با توجه به تاثیر ارزشیابی در کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی مدارس، می توان با تجدید نظر در نورم های ارزشیابی و آزمون های متفاوت ورزشی و تناسب این نورم ها با سن، جنس و توانایی های جسمی و تفاوت های فردی دانش آموزان کیفیت درس تربیت بدن مدارس را افزایش داد. همچنین گردهمایی معلمین تربیت بدنی جهت بحث و تبادل نظر راجع به روشهای تدریس خود در مدارس و استفاده معلمین از وسایل کمک آموزشی مانند فیلم، نوار، پوستر و غیره در ساعت ورزش در کیفیت بخشی به درس تربیت بدین موثر است. با توجه به ضرورت و اهمیت نقش نیروی انسانی در کیفیت بخشی درس تربیت بدنی، بهره گیری از معلمان واجد شرایط و متخصص ورزش در مدارس و زمینههای جذب معلمان ورزش به دانشگاه ها برای ادامه تحصیل و کسب کارایی لازم، از اقدامات مهم در جهت کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی می باشد. همچنین برنامه آموزشی در کیفیت بخشی درس تربیت بدنی بسیار موثر است. بنابراین افزایش ساعت درس تربیت بدنی جهت تامین نیازهای حرکتی دانش آموزان از یک سو و آگاه شدن از دانش ورزشی در کلاس های تئوری از سوی دیگر و توجه به ویژگی ها، نیازها و علایق دانش آموزان در تدوین برنامه های آموزشی عامل مهمی در کیفیت بخشی درس تربیت بدنی مدارس می باشد. علاوه بر مولفه های امکانات، تخصص معلمین ورزش، نگرش، بودجه، محتوای آموزشی، تجربه معلمین ورزش، اهداف آموزشی، شیوه تدریس، برنامه آموزشی و ارزشیابی عوامل دیگر نیز در کیفیت بخشی درس تربیت بدنی تاثیرگذار است و اجرای مطلوب و کیفی درس تربیت بدنی در مدارس نیازمند توجه به این عوامل است تا این درس بتواند یکی از پایه های اصلی تعلیم و تربیت در جامعه بوده وبه عنوان یک روش ترییتی در جهت متعادل ساختن و تکامل یافتن ابعاد وجودی انسان در زندگی او مطرح باشد.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب