رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۶:۰۸:۳۷ ۲۰۲۵/۱۷/۰۷     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

bazicomputerivadars

استفاده از روش یادگیری مبتنی بر بازی های آموزشی رایانه ای باعث افزایش انگیزه شده، این افزایش انگیزه باعث ایجاد نگرش مثبت به درس شده، در نهایت این عوامل موجب پیشرفت تحصیلی در این درس می شوند. بنابراین آموزش مبتنی بر بازی های رایانه ای هم از نظر آموزشی و هم از نظر نگرشی اثربخش است و نمی توان مزایای آن را صرفاً از نظر آموزشی یا از نظر نگرشی مورد تاکید قرار داد؛ بلکه باید تاثیر این بازی ها را از هر دو منظر مورد توجه قرار داد. منطق تاثیرگذاری آموزش از طریق این بازی ها به این صورت است که وقتی اطلاعات از طریق کانالهای شنیداری و دیداری وارد حافظه شوند، می توان از حافظه حداکثر استفاده را برد. در نهایت اطلاعات وارد شده از طریق کانالهای مختلف با دانش پیشین ترکیب شده، منجر به ساخت اطلاعات جدید و پایدار در حافظه می شود. این منطق ریشه در نظریه یادگیری شناختی چند رسانه ای دارد. استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، نقش معلم و فراگیر را تغییر داده، جریان آموزش را دانش محور می کند. در بازی های آموزشی رایانه ای، کنترل فرایند یادگیری توسط کاربر انجام می شود. این ویژگی باعث افزایش انگیزه شده، نگرش دانش آموزان را تغییر می دهد. یکی دیگر از ویژگی های این بازی ها  تعاملی بودن آنهاست. تحقیقات نشان داده است که استفاده از بازی های آموزشی رایانه ای تعاملی باعث فعال تر شدن امر یاددهی و یادگیری و بهبود یادگیری می شود. همچنین بازی های آموزشی رایانه ای با ویژگی های دیگری همچون فراهم آوردن امکان مرور مجدد، استفاده از حواس بیشتر برای یادگیری و ارائه تمرین برای رسیدن به حد تسلط، منجر به افزایش یادگیری دانش آموزان می شوند.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب