رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۱:۴۵:۱۰ ۲۰۲۵/۱۸/۰۷     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

ketabkhanhasbabbazichist

کتابخانه اسباب بازی مانند هر کتابخانه دیگری مجموعه ای سازمان یافته و منسجم از موادی است که با هدف گسترش و ترویج دانش گردآوری شده اند. همانند سایر کتابخانه ها، این نوع کتابخانه نیز به گردآوری و سازماندهی مواد خاص خود- اسباب بازی و کتاب و ....- و در نتیجه گسترش دانش در میان مخاطبان خود از طریق ارائه خدمات گوناگون می پردازد. کتابخانه اسباب بازی را می توان با توجه به ویژگی های مختلف آن در گروه کتابخانه های عمومی یا تخصصی قرار داد. این کتابخانه از سویی به دلیل اینکه هر کودک و خانواده ای می تواند عضو آن باشد و محدودیتی جهت عضوگیری وجود ندارد، می تواند کتابخانه ای عمومی تلقی شود. از سوی دیگر می توان آن را کتابخانه ای تخصصی به شمار آورد؛ زیرا مخاطبان آن گروهی خاص هستند و مواد موجود در آن نیز متمایز از سایر کتابخانه هاست. این نوع کتابخانه نیز مواد خود را به کاربران امانت می دهد و مراجعان می توانند همانطور که در کتابخانه های متعارف در میان قفسه ها به جست و جو می پردازند، در میان دنیایی از اسباب بازی ها قدم زده و اسباب بازیهای دلخواه خود را انتخاب نمایند. با آنکه کتابخانه اسباب بازی از نظر ساختار، ساختمان و فعالیتها با سایر انواع کتابخانه ها تفاوتهای عمده ای دارد اما دو وجه تمایز از همه چشمگیرتر است: نخست اینکه مجموعه اصلی این کتابخانه برخلاف سایر کتابخانه ها، از اسباب بازی و وسایل بازی تشکیل شده است؛ دیگر اینکه کاربران آن، کودکان چند ماهه تا بزرگسالان- متخصصان حوزه های کودکان گرفته تا مربیان و والدین که در این کتابخانه با کودکان بازی می کنند- هستند. پرسش مهمی که در رابطه با اطلاق نام کتابخانه پیش می آید، آن است که آیا اساساً می توان برای مکانی که قرار است اسباب بازی در آنجا جمع شود نام کتابخانه گذاشت؟ پاسخ اسن است که در تمام متون انگلیسی عبارت toy library استفاده می شود که معادل کلمه کتابخانه اسباب بازی است. از طرفی در مورد منابع شنیداری، میکروفرمها، نقشه ها نیز عبارت کتابخانه بکار می رود.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب