
با توجه به اینکه دانش آموزان در کلاس درس فرصتی برای عرضه استعداد و خلاقیتشان دارند، لذا این تفکر که باید در کلاس بنشینند و مطالبی را که معلم می گوید، یاد بگیرند، درست نیست. در هر یک از کلاس های آموزش شیمی، برای آموزش مفاهیم شیمی، می توان به یک بازی متوسل شد و به وضوح دید که اگر به صورت تئوریک موضوعی برای دانش آموزان بیان شود، شاید تنها بخشی از آنها درک کنند، اما همین گروه هم پس از مدتی آن را از خاطر می برند. در صورتی که تصویر یک بازی در ذهن همه دانش آموزان برای همیشه ثبت می شود و هیچگاه هم آن را از یاد نخواهند برد.
بازی کارتی روندهای تناوبی: هدف از این بازی یادگیری خواص تناوبی عنصرها می باشد. در این بازی دانش آموزان به گروههای ۵ نفره تقسیم می شوند و به هر گروه ۳۵ کارت در ابعاد ۴ در ۶ که روی یک طرف کارتها علامت اختصاری عنصرهای گروه اصلی نوشته شده و یک تاس داده می شود و سپس خواص تناوبی عنصرها شامل انرژِی یونش، الکترونگاتیوی، الکتروپوزتیوی، شعاع اتمی، شعاع یونی و واکنش پذیری با شماره پای تابلو نوشته می شود. در هر گروه کارتها باید به طور مساوی و تصادفی بین افراد گروه توزیع شود و افراد از کارتهای یکدیگر اطلاعی نداشته باشند. کسی که کارتها را پخش کرده با انداختن تاس، بازی را شروع می کند. شماره تاس تعیین می کند کدام خصلت تناوبی بازی شود. بعد همان فرد اولین کارت خود را روی میز می گذارد و نفرات بعدی نیز به ترتیب هر کدام یک کارت می گذارند، کارتی که بالاترین مقدار را برای آن خصلت تناوبی دارد برنده این سری از بازی می شود. سپس نفر دوم تاس را پرتاب می کند و ادامه بازی همانطور است که در بالا توضیح داده شد. زمانی که همه خصلتهای تناوبی بازی شد فردی که در سری های بیشتری برنده شده، برنده بازی می شود.