رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۳:۱۲:۲۱ ۲۰۲۵/۱۹/۰۷     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

kodakanmasrafkonndeh

کودکان دختر و پسر رفتار خرید متفاوتی دارند، برخی از این تفاوت ها در نحوه تاثیرگذاری بر والدین و استقلال در خرید کردن است. تحقیقات نشان داده است که عوامل مختلفی چون والدین، چگونگی برقراری ارتباط در خانواده و نام تجاری، بر رفتار خرید کودکان تاثیر می گذارند که در ادامه به آنها می پردازیم.
والدین: كودكان براي رشد و تكوين شخصيت روحي، فكري و اجتمـاعي خـود، همـواره تـلاش مي كنند بهترين افراد را الگوي خود قرار دهند كه اين موضوع در مورد رفتار خريدشان نيز صـدق مي كند. آنها والدين خود را افرادي آگاه، باتجربه و مورد اعتماد مي دانند و نظرات آنها را مي پذيرند.
هم سالان: کودکان در سنین ۷ تا ۱۲ سالگی تحت تاثیر همسالان خود همانند خواهر، برادر و دوستان هستند. اما  با توجه به بار منفی واژگانی همچون حسادت، چشم و هم چشمی منکر تاثیر همسالان در خریدهایشان هستند.
نحوه برقراری ارتباط در خانواده: خانواده ها اغلب کودکان خود را در مورد انتخاب و خرید محصولاتی که نیاز دارند، آزاد گذاشته و نظرهای آنها را می پذیرند و در عین حال، در مورد هزینه ها، مخارج و پولی که فرزندانشان خرج می کنند نظارت دارند.
رسانه های جمعی: تحقیقات نشان داده است که امروزه تلوزیون در رفتار خرید کودکان تاثیری چندانی ندارد. آنها از تلوزیون استفاده زیادی نمی کنند و برنامه های موجود در آن را دوست ندارند؛ در مقابل علاقه زیادی به تماشای ماهواره، استفاده از رایانه و اینترنت دارند.
تبلیغات: كودكان به تبليغات موجود در تلويزيـون علاقـه ندارنـد و به تبليغات موجود در مجله ها (مانند دنياي كامپيوتر) توجـه مـي كننـد؛ زيرا اطلاعات كاملي در اختيارشان قرار مي دهند. آنها تمايل دارند كه در تبليغات، اطلاعات خوب و كاملي در مورد محصولات بيان شود. به علاوه، جنسيت نيز در اين ميـان اثرگـذار اسـت. بـراي نمونه، دختران تبليغاتي را دوست دارند كه طراحي شاد، رنگي و آهنگين داشته باشد و پسران بـه آگهي هايي علاقه مندند كه اطلاعات بهتري را در اختيارشان قرار دهد.
نام تجاری: کودکان  به محصولاتی با نامهای تجاری معروف علاقه زیادی داشته و آشنایی به نسبت خوبی با نام های تجاری برخی محصولات، مانند لوازم ورزشی و لوازم التحریر دارند و این دسته محصولات را با کیفیت تر می دانند.
رفتار خرید: کودکان دختر و پسر رفتار خرید متفاوتی دارند. کودکان پسر با سماجت بیشتری درخواست خود را پیگیری می کنند و والدین را تحت تاثیر قرار می دهند در حالی که دختران مودبانه نیازهای خود را بیان می کنند.  در خصوص نام تجاری، پسران به خرید محصولات با نام های تجاری معروف علاقه بیشتری دارند ولی دختران به کیفیت کالا بیشتر اهمیت می دهند. پسران نسبت به دختران در خرید مستقل تر عمل کرده و از دخالت دیگران مانند فروشنده ناراحت می شوند. ولی دختران پذیرای عقاید دیگران هستند. دختران در مقایسه با پسران نسبت به قیمت حساسیت بیشتری نشان  می دهند و در عین حال، علاقه بیشتری به پس انداز کردن دارند. دختران هنگامی که به محصولی علاقه ندارند آن را می خرند، حتی اگر بدان نیاز نداشته باشند اما پسران هنگامی به خرید می روند که نیاز ضروری به محصول داشته باشند.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب