رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۱۱:۵۰:۰۴ ۲۰۲۴/۰۴/۰۵     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

selectreadingupperintermediate

The Youngsters Behind YouTube:‎ Steve Chen and Chad Hurley نوجوانان پشت یوتیوب: استیون چن و چاد هرلی

selectreading

darsselectreadinupperintermediate

tarjomeselectreadinupperintermediate

"Everybody aspires to be a star:‎' says Steve Chen, a Taiwanese immigrant who came to the United States with his family in hopes of a better life.‎ Chen's aspirations became a reality when he, along with Pennsylvania-born Chad Hurley, created what is today the world's largest online video website.‎ YouTube has now become a global sensation, propelling both Hurley and Chen to the top of Business ۲.‎۰'s list of "The ۵۰ People Who Matter Now.‎" YouTube was also named TIME magazine's ۲۰۰۶ "Invention of the Year:‎' When Hurley and Chen decided to sell their company, they did so for a hefty price tag of $۱.‎۶۵ billion Steve Shih Chen was born in August ۱۹۷۸ in Taiwan, where he lived until he was eight years old.‎ His family then emigrated to the U.S.‎, where Chen attended John Hersey High School and later the Illinois Math and Science Academy.‎ After graduating from high school, Chen enrolled in the University of Illinois at Urbana-Champaign to pursue a degree in computer science.‎ But it would be a part-time job he was hired for at a small e-commerce start-up called PayPal that would change his life forever Chad Meredith Hurley was born in ۱۹۷۷ as the middle child I of parents Donald and JoAnn Hurley.‎ His father was a financial consultant, while his mother worked as a local schoolteacher.‎ Chad, along with his older sister and younger brother, grew up near Birdsboro, Pennsylvania.‎ After graduating from Twin Valley High School in ۱۹۹۵, where his mother continues to teach in the gifted program,۲ Hurley enrolled in the Indiana University of Pennsylvania to pursue a bachelor's degree in fine art  Before graduating from the university, Hurley also applied for a job at PayPal.‎ He was flown to California and, as part of his job interview, was asked to design a logo for the young company that would demonstrate his artistic abilities.‎ Hurley got the job, and the logo he designed remains PayPal's official logo to this day.‎

ستیو چن یک مهاجر تایوانی که به امید زندگی بهتر، با خانواده اش به آمریکا آمد می گوید: همه آرزو می کنند که یک ستاره شوند. آرزوهای چن زمانی به وقوع پیوست که او همراه با چاد هارلی متولد پنسیلوانیا آنچه را که امروزه بزرگترین وب سایت ویدئوئی جهان است ایجاد کردند. یوتیوب حالا به یک شور و شوق جهانی تبدیل شده است و هارلی وچن را به بالای لیست ۵۰ نفری که اکنون در کسب و کار مهم هستند، سوق داده است. یوتیوب همچنین در مجله تایم در سال ۲۰۰۶ به عنوان اختراع سال نامگذاری شد. وقتی که هارلی و چن تصمیم گرفتند شرکت خود را بفروشند، آنها آن را به قیمت سنگین ۱.۶۵ میلیارد دلار فروختند. استیو شیه چن در آگوست سال ۱۹۷۸ در تایوان متولد شد و تا یازده سالگی آنجا زندگی کرد. سپس خانواده او به ایالات متحده مهاجرت کردند که در آنجا چن در دبیرستان جان هیرس و بعداً در دانشگاه ریاضیات و علوم ایلینویز حضور یافت. بعد از فارغ التحصیلی از دبیرستان، چن در برای ادامه تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه ایلینویز واقع در اربن چمپیگن ثبت نام کرد. اما کار کردن در یک استارت آپ تجارت الکترونیکی به عنوان کار پاره وقت بود که زندگی او را  برای همیشه تغییر داد. چاد مردیث در ۱۹۷۷ به عنوان فرزند دوم دونالد و جوان هورلی متولد شد. پدرش یک حسابدار مالی بود درحالیکه مادرش به عنوان یک مدرس مدرسه محلی کار می کرد. چاد با خواهر بزرگتر و برادر کوچکترش نزدیک بیردسبور پنسیلوانیا بزرگ شد. بعد از فارغ التحصیلی از دبیرستان  توین والی در سال ۱۹۹۵ ، در آنجا مادرش به تعلیم او در برنامه آموزش تیزهوشان ادامه داد. هارلی به دنبال گرفتن مدرک لیسناس هنرهای زیبا در دانشگاه ایندیانا پنیسیلوانیا ثبت نام کرد. قبل از فارغ التحصیلی از دانشگاه، هارلی در پی پال درخواست شغل داد. او به کالیفرنیا پرواز کرد و به عنوان بخشی از مصاحبه شغلی خود از او خواسته شد تا یک آرام برای شرکت تازه تاسیس طراحی کند تا توانائی های هنری وی را نشان دهد. هارلی این شغل را بدست آورد و آرمی که او طراحی کرد به عنوا ن آرم رسمی پی پال تا امروز باقی مانده است.

It was while working at PayPal that Hurley and Chen became fast friends.‎ ۳ They began to spend their free time discussing several different business ideas.‎ When eBay purchased PayPal for $۱.‎۵۴ billion, the two received large bonuses for their role in growing the small start-up.‎ They decided to use their money to create their own venture.‎ With Chen's engineering skills and Hurley's creativity, they thought forming a company together was a plausible idea

 

در حین کار در پی پال بود که هارلی و چن به دوستان خوبی تبدیل شدند. آنها وقت آزادشان را به بحث در مورد ایده های کسب و کار مختلف می گذراندند. وقتی ای بی ، پی پال را به قیمت ۱.۵۴ میلیلارد خرید؛ هر دو برای نقشی که در رشد این استارت آپ کوچک داشتند جوایز بزرگی دریافت کردند. آنها تصمیم گرفتند که پولشان را برای ایجاد سرمایه گذاری خودشان صرف کنند. با مهارت های مهندسی چن و خلاقیت هارلی، آنها فکر کردند که تشکیل یک شرکت با هم ایده های قابل قبولی است.

In January ۲۰۰۵, Hurley and Chen attended a friend's dinner party in San Francisco.‎ They had taken a few digital videos of the event and wanted to share them with each other the next day, but could not find a  good means to do so.‎ The files were too big to e-mail, and posting them online would take hours.‎ With that, Hurley and Chen had their first idea for a sustainable business.‎ Using the money they had received from the PayPal buyout, Chen and Hurley decided to create YouTube, to make uploading and sharing videos online as easy as anyone could want.‎ It  was the birth of a revolution

در ژانویه ۲۰۰۵، هارلی و چن در یک مهمانی شام دوستانه در سانفرانسیسکو حضور یافتند. آنها تعداد کمی فیلی دیجیتالی از وقایع آنجا گرفتند و روز بعد می خواستند آنها را با همدیگر به اشتراک بگذارند اما وسیله خوبی برای انجام آن پیدا نکردند. فایل ها  برای ایمیل کردن خیلی بزرگ بود و ارسال آنلاین آنها وقت زیادی می گرفت. به این طریق هارلی و چن اولین ایده خود را برای یک کسب و کار پایدار پیدا کردند. با استفاده از پولی که آنها از پاداش پی پال دریافت کرده بودند چن و هارلی تصمیم به ایجاد یوتیوب گرفتند تا آپلود و به اشتراک گذاری آنلاین را طوری آسان کنند که هر کسی بتواند آن را انجام دهد. و این آغاز یک تحول بزرگ بود.

"We're not in a hurry:‎' Hurley once said.‎ "We're interested in building our community.‎ We're trying to improve discovery.‎ We're trying to improve the experience for people on our site.‎" They might not have been in a hurry, but their site sure grew in one.‎ Today, YouTube has almost half so of the online video market, and it is still growing.‎ How did a university dropout and a boy who loved to draw become the industry leaders they are considered now?‎

هارلی زمانی گفت ما عجله ای نداریم. ما علاقمند به ساخت جامعه خودمان هستیم. ما تلاش می کنیم تا کشف خود را بهبود ببخشیم. ما در تلاشیم تا تجربه افراد را در سایت مان بهبود ببخشیم. ممکن است که آنها عجله ای نداشته باشند اما سایت آنها در یک مورد رشد کرد. امروزه یوتیوب تقریباً نیمی از بازار ویدئوهای آنلاین را در اختیار دارد و هنوز هم در حال رشد کردن است. چگونه ترک تحصیل دانشگاه و پسری که عاشق طراحی کردن بود؛ آنها را به رهبران صنعتی تبدیل کرد که امروزه مورد توجه واقع شوند؟

User-Oriented:‎ Hurley and Chen knew from personal experience how difficult it was to upload and share videos online.‎ And that was why they  decided to create You Tube.‎ They wanted to create a website that others like themselves would find useful.‎ By prioritizing its users' needs and being as easy and interactive as possible, YouTube was able to find a loyal audience that numbers in the millions.‎

کاربرگرا: هارلی و چن بنابر تجربیات شخصی می دانستند که چقدر  آپلود و به اشتراک گذاری ویدئوها مشکل است. و به همین خاطر تصمیم گرفتند که یوتیوب را ایجاد کنند. آنها می خواستند یک وب سایت بسازند که دیگران همانند خودشان آن را مفید بیابند. با الویت بندی نیازهای کاربران و تا حد ممکن آسان و تعاملی بودن؛ یوتیوب قادر بود مخاطبان وفاداری بیابد که تعدادشان به میلیون ها برسد.

Unique:‎ When you visit YouTube.com, you are most likely searching  for something that you cannot find anywhere else.‎ From long-lost '۸۰s music videos, to political speeches, to the current events of today, you are almost guaranteed to find it on YouTube.‎ And that is why people keep coming back for more

منحصر بفرد: وقتی شما  به سایت یوتیوب سر می زنید، به احتمال زیاد چیزی را جستجو می کنید که در جای دیگر نمی توانید بیابید. از ویدئوهای موسیقی دهه هشتاد تا سخنرانی های سیاسی و حوادث جاری روز ؛ تقریباً تضمین شده اید که آن را در یوتیوب بیابید و به همین دلیل است که مردم برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر به آن باز می گردند.

Viral:‎ Both YouTube's marketing strategy and growth as a result have  been viral in nature.‎ From holding promotions such as the iPod Nano daily giveaway to having an external video player that can be placed on any website and can link back to their own, Hurley and Chen created a platform that continues to grow at an exponential rate

فراگیر: یوتیوب در نتیجه استراتژی بازاریابی و رشدش به سرعت گسترش پیدا کرده است. برگزاری تبلیغاتی همانند جوایز روزانه ای از نانو آیپد تا برنامه پخش ویدئویی که می تواند در هر وب سایتی قرار گیرد و با سایت خودش پیوند برقرار کند ( به سایت خودشان بک لینک می زند). هارلی و چن ساختاری ایجاد کردند که به سرعت به رشد خود ادامه می دهد.

Well-Timed:‎ Some have suggested that YouTube's success was due to a  perfect storm of environmental factors.‎ More to the point, it was Hurley and Chen's ability to not only notice, but also take advantage of that storm that pushed them to the top.‎ From the lessening of the cost of bandwidth and digital cameras to the growth of online social networks, Hurley and Chen created a company that was right for the times

به موقع: بعضی ها می گویند که موفقیت یوتیوب ناشی از فاکتورهای محیطی فراوانی است که برای آن فراهم شده است. از آن مهمتر این که قابلیت های چن و هارلی موجب شد تا آنها نه تنها به آن شرایط توجه کنند  بلکه از مزایای این شرایط استفاده کنند و به نقطه اوج برسند. از شرایط کاهش قیمت دوربین های دیجیتالی و هزینه پهنای باند گرفته تا رشد شبکه های اجتماعی آنلاین موجب شد شرکت چن و هارلی در مناسب ترین زمان قرار گیرد.

Focused:‎ Hurley and Chen were never out to create a money-making machine.‎ They wanted to create a sustainable business, but also one that meant something to its users.‎ And so, instead of overloading its pages and videos with advertisements, Hurley and Chen are being careful and testing the waters as to which ads will work, and where.‎ They are refusing  to lose sight of their number one priority, their user

متمرکز شدن: هارلی و چن هرگز نمی خواستند یک ماشین پول ساز درست کنند. آنها می خواستند کسب و کار پایدار بسازند، چیزی که هدفش کاربرانشان باشد و به همین ترتیب در عوض بارگذاری بیش از حد صفحات تبلیغاتی، دست به عصا  و مراقب بودند که کدام تبلیغات موثرند و در کجا اثر بیشتری دارند. آنها حاضر نیستند اولویت شماره یک خود یعنی کاربرانشان را فراموش کنند.

YouTube put the right technology out there to meet a need, but it did so much more than that.‎ It created a simple and unique way for people to connect with each other.‎ It has become the fastest-growing video sharing site of all time, all the while outliving the critics' claims that it is just  another teenage fad that will soon die down.‎ With the Google buyout, the company faces a more uncertain future in terms of how it will operate and who will call the shots.a One thing is for sure, however, and that is that Hurley and Chen are still here, and their business is still booming

یوتیوب فناوری مناسب برای رفع یک نیاز را ارائه کرد ولی خیلی فراتر از آن پیش رفت. آن راهی ساده و منحصر بفرد برای ارتباط مردم با هم ایجاد کرد. این سایت به سریعترین سایت اشتراک ویدئو در تمام دوران تبدیل شده است و برخلاف نظر منتقدین که آن را هوس زود گذر دوران نوجوانی می دانستند؛ دوام آورد. با خرید یوتیوب توسط گوگل؛ این شرت با آینده نامعلوم تری روبرو شده است که در این دوران جدید چگونه عمل خواهد کرد و  تصمیمات مهم توسط چه کسی گرفته می شود. اما یک چیز قطعی است و آن اینکه هارلی و چن هنوز حضور دارند و کسب و کارشان هنوز در حال شکوفایی است.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب