رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۵:۲۳:۱۹ ۲۰۲۲/۲۸/۰۶     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

نگاه کردن به صفحه نمایشگر رایانه برای مدت زمانی طولانی، برای سلامتی چشم ها مضر است و عوارضی دارد. این عوارض شامل قرمزی، سوزش و خشکی چشم هاست. اگر شما دچار چنین مشکلاتی هستید توصیه های زیر را بکار گیرید.
- تغییراتی در نوع تغذیه خود به وجود آورید
یکی از موثرترین راه ها برای بهبود خشکی چشم ها افزایش مصرف اسیدهای چرب امگا۳ است که در ماهی های چرب، تخم مرغ های دارای امگا۳ و گردو وجود دارد. یا این که می توانید روزانه دو گرم کپسول  روغن ماهی مصرف کنید. همچنین تحقیقات نشان داده است تخم کتان و روغن آن می توانند علائم خشکی چشم را کم کنند.
- در حین کار با کامپیوتر مدتی هم به چشم های خود استراحت دهید
هنگامی که به طور مداوم به صفحه مانیتور خیره می شوید، در هر یک ساعت، مدت دو دقیقه استراحت کنید یعنی دو دقیقه به پشتی صندلی خود تکیه دهید و چشم های خود را ببندید. این کار باعث می شود چشم هایتان مرطوب شود و کمتر احساس خشکی و سوزش کنید.
- از قطره های اشک مصنوعی استفاده کنید
شما می توانید ۴ تا ۵ بار در روز اشک مصنوعی استفاده کنید تا اثرات آن را بر چشم های خود ببینید.
- بعضی داروها باعث خستگی چشم می شوند
برخی داروها مانند داروهای ضدافسردگی و فشارخون می تواند خشکی چشم ایجاد کنند. با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا دارویی که در حال حاضر استفاده می کنید می تواند در ایجاد خشکی چشم شما موثر باشد یا نه!
- محیط کار خود را عوض کنید
 آیا هوای محیطی که شما در آنجا کار می کنید، خشک است؟ کمبود رطوبت در هوای محیط کار، باعث خشکی چشم می شود. برای حل این مشکل، یک دستگاه بخور در اتاق کار خود روشن کنید، خصوصا در ماه های سرد سال که میزان رطوبت هوا کم می شود.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب