رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۵:۳۳:۳۳ ۲۰۲۲/۲۸/۰۶     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

تحقیقاتی که در مورد انواع آجیل از جمله بادام، گردو، بادام زمینی و پسته انجام شده است نشان می دهند افرادی که از مغزها به صورت روزانه و همیشگی استفاده می کنند، معمولا کلسترول خون پایین تری دارند و به همین ترتیب میزان بروز بیماری های قلبی در آنها بسیار پایین تر است. مغزها به شما حس پر بودن و سیری می دهند. در ضمن مغزها دارای پروتئین، فیبر و چربی هستند و بعد از خوردن به شما احساس نشاط می دهند. آجیل ها منبع خوبی از پروتئین، ویتامین E، سلنیوم، منیزیم، روی، فسفر، پتاسیم و فیبر می باشند. شواهد علمی نشان می دهند که خوردن روزانه یک مشت آجیل به عنوان بخشی از رژیم غذایی کم چربی ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. مصرف مغزها به خصوص بادام همراه با سایر کاهش دهنده های کلسترول ( مانند جو، سویا و روغن زیتون)، همانند استاتین که یک داروی کاهنده کلسترول خون است عمل می کند، اما بدون عوارض جانبی. عموما گردو اسیدهای چرب امگا-۳ فراوانی دارد که این اسیدهای چرب به جنگ با بیماری های قلبی می روند. مغزها همچنین می توانند به کنترل وزن کمک کنند. شما بعد از خوردن آجیل احساس سیر بودن بیشتری در مدت زمان طولانی تر می کنید و اشتیاق شما به خوردن آنچه که در حالت عادی می خوردید، کاهش می یابد. اگر نمی خواهید از آجیل به عنوان تنقلات روزانه یا همان میان وعده ها استفاده کنید، می توانید آنها را در سوپ، سالاد، انواع پاستا و همین طور در نان ها و دسرها بریزید. آجیل ها را خرد کنید و روی ماست و غلات صبحانه بریزید. همچنین می توانید آنها را به انواع نان و کیک اضافه کنید. از مغزها به صورت درسته و یا خردشده داخل سالاد استفاده کنید، مثلا گردو را با پنیر بر روی سالاد اسفناج بریزید یا به عنوان چاشنی، به سالاد مرغ، بادام اضافه نمایید.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب