رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۴:۳۴:۴۰ ۲۰۲۲/۲۸/۰۶     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

بسياري از مردم خوردن نان را دوست دارند و برخی برعکس، هیچ علاقه ای به مصرف نان ندارند. ما شکل های مختلف نان را به خاطر بر هم زدن سلامتی و چاق کردن ما مقصر می دانیم؛ در حالی که نان منبع اصلی انرژی در برنامه غذایی است. در نان، مقادیر زیادی کربوهیدرات، فیبر، ویتامین، مواد معدنی، آهن و اسیدفولیک وجود دارد. بعضی معتقدند اگر شما عاشق خوردن نان هستید و اضافه وزن هم دارید، بخشی از چاقی تان به خوردن نان مربوط می شود. این عقیده درست است اما فقط در مورد نان های باگت، ماشینی و نان هایی که از آرد تصفیه شده و بدون سبوس پخت می شوند که موجب چاقی می گردند. برعکس نان هایی که با آرد سبوس دار پخته شوند، غذایی کامل بوده و در رژیم لاغری نیز نقش موثری دارند. یک بررسی مقایسه ای روی افرادی که از نان سبوس دار و نان غیرسبوس دار، استفاده می کردند نشان می دهد که در دسته اول، چربی شکم، خیلی سریعتر از دسته دوم آب شد. متخصصان تغذیه مصرف غلات سبوس دار و کامل را توصیه می کنند؛ زیرا نسبت به غلات تصفیه شده حاوی مقادیر زیادی ویتامین، مواد معدنی و فیبر هستند؛ ولی مصرف بیش از اندازه از نان سبوس دار هم می تواند به چاقی منجر شود؛ بنابراین، بهتر است بر مبنای میزان مورد نیاز کالری بدن، از نان سبوس دار استفاده کرد. افرادی که بدنشان ۲۰۰۰ کالری، نیاز دارد باید شش وعده در روز حدود ۱۷۰ گرم از غلات کامل (ماکارونی، نان، جوی دوسر و غلات که همگی باید سبوس دار باشند) مصرف کنند. بنا به توصیه کارشناسان، بهتر است مقدار مورد نیاز، نان سبوس دار را در سفره خود قرار داده و فقط آن را مصرف کنید و زیاده روی نکنید. در اینجا به نکته ای در زمینه خرید نان اشاره می کنیم. حتما دنبال نان های سبوس دار باشید. فریب رنگ تیره نان ها را نخورید، زیرا برخی نانواها با افزودن ملاس، موجب تیره رنگی نان شده و آن را به جای نان سبوس دار می فروشند.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب