رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۴:۵۵:۲۴ ۲۰۲۵/۱۳/۰۷     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

classmakus

یکی از روشهای نسبتاً جدید در آموزش که ممکن است بتواند در خودکارآمدی و نیز ادراک از کلاس درس دانش آموزان یاریگر معلمان باشد، پاردایم آموزش معکوس یا همان کلاس درس معکوس است. مفهوم کلاس درس معکوس اولین بار در کتاب رتبه بندی اثر بخش در سال ۱۹۹۸ مطرح شد. معمولا برای دوره متوسطه از اصطلاح کلاس درس معکوس  و برای دوره ابتدایی از کلاس درس وارونه استفاده می شود. ایده پشت کلاس درس معکوس این است که آموزش اطلاعات و مفاهیم در زمان خارج از کلاس درس اتفاق می افتد و در مقابل؛ از کلاس درس برای تعامل و تحول مفهومی بهره گیری می شود، مثلا از طریق بحثهای همگانی، حل مسئله و کاربست دانش مفهومی، بنابراین توجه به این نکته ضروری است که مفهوم کلاس درس سنتی در کلاس معکوس تغییر نمی کند بلکه کلاس درس معکوس، روش ارائه را اصلاح می کند، به گونه ای که زمان کلاس درس را به مشارکت دانش آموزان برای تحکیم تحول مفهومی و شاید حتی افزایش عملکرد دانش آموزان اختصاص می دهد. کلاس درس معکوس متشکل از دو بخش است: فعالیت یادگیری گروهی تعاملی درون کلاس درس  و خودآموزی رایانه- محور مستقیم بیرون از کلاس درس. افزایش تعامل یک به یک میان دانش آموزان در کلاس معکوس، نتیجه اجازه دادن معلم به دانش آموزان برای درگیر شدن با مفاهیم، مواد یادگیری و همسالان در کلاس درس است. دانش آموزان کلاس درس معکوس نسبت به دانش آموزان کلاس درس سنتی، از ساختار کلاس درسی که آنها را به انجام دادن تکالیف یادگیری هدایت می کند، رضایت کمتری دارند همچنین فعالیتهای یادگیری در کلاس درس معکوس تا حدودی موجب نگرانی دانش آموزان در این کلاس می شود. با این وجود کلاس درس معکوس، تعامل را موثرتر می سازد زیرا دانش آموزان در پرسیدن پرسشها احساسی راحتتر و اطمینانی بیشتر دارند و درباره موضوع با معلم و همکلاسی هایشان بحث و گفتگو می کنند.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب