رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۲:۲۷:۰۶ ۲۰۲۵/۱۳/۰۷     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

tadris

امروزه روشهاي سنتي يادگيري جوابگوي نيازهاي فراگيران نيست، در نتيجـه فراگيـران لذت علم را نمي فهمند و مدرسه برايشان خسته كننده و ناخوشايند است. يكي از راههـاي حل برخـورد بـا چنـين مشـكلاتي آمـوزش بـا كمـك رسـانه هـاي نـوين آموزشـي مثـل چند رسانه اي هاست؛ در آموزش به کمک وسایل چند رسانه ای بـرخلاف روش تـدريس سـنتي، بـه علـت بهـره گيـري از قابليتهاي گوناگون صدا، تصوير، گرافيك، و پويانمايي همزمان چند حس درگير مي شوند و اين امكان براي دانش آموزان فراهم مي شود كه بتوانند مطالب را جـذابتـر، متنـوعتـر، و كاملتر دريافت كنند و انگيزة بيشتري براي درك مطالب و تأمـل در آنهـا داشـته باشـند همچنين مي توان به يافته هاي تجربي در حوزة روانشناسي اشاره كرد كه حدود ۷۵ درصـد يادگيري انسان از طريق كاربرد حس بينايي و ۱۳ درصد از طريق حـس شـنوايي صـورت مي پذيرد. بنابراين مي توان كاربرد رايانـه و نـرم افزارهـاي چندرسـانه اي را يكـي از بهتـرين روشها براي تدريس و يادگيري دانش آموزان دانست. بطورکلی چندرسانه اي ها قادرند محيط يـادگيري را دگرگـون و آن را جـذاب كننـد، سـبب جذب دانش آموزان و فراگيران به فرايند يادگيري شوند، محركهاي تقويت كنندهاي به روند آموزش و يادگيري تزريق كنند، به تثبيت آموخته ها و پايداري مواد درسي كمك كنند، و به بهبود كيفيت آموزش بينجامند. همچنين باعث افزايش انگيزة فراگيران و در نتيجه تـلاش و كوشش آنان براي يادگيري بيشتر شوند.

 

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب