رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۱۱:۵۳:۰۹ ۲۰۲۵/۱۳/۰۷     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

yadgirifal

الگوی طراحی آموزشی بایبی بر مبنای این ایده است که یادگیری منفعلانه نیست، بلکه فرایندی است فعال و کلید یادگیری بر مبنای مشارکت دانش آموز درتولید دانش تازه است که مراحل و نحوه تدریش به شرح ذیر است:
۱- فعال سازی: در این مرحله ابتدا میزان اطلاعات و دانش دانش آموزان در مورد موضوع درس جدید ارزیابی می شود، سپس با ارائه سوالی چالش برانگیز در زمینه اهمیت، کاربرد، و ... در زمینه موضوع جدید دانش آموزان برانگیخته و وادار به تفکر و توجه به موضوع می شوند.
۲- اکتشاف: در گام دوم از دانش آموزان خواسته می شود تا به صورت عملی از طریق آزمایش یا بررسی میدانی اطلاعاتی را در زمینه موضوع جمع آوری کنند. به این منظور از اطلاعات قبلی خود نیز بهره می برند و بین نتایج آزمایش ها و اطلاعات خود ارتباط برقرار کنند و در پایان منشی گروه خلاصه ای از یافته های اعضا را یادداشت می کند.
۳- توضیح دادن: در این مرحله از دانش آموزان خواسته می شود تا اطلاعات و تجربیات خود را در زمینه موضوع با کلاس به اشتراک بگذارند و تا حد ممکن یافته ها و تجارب خود را به صورت منطقی و با دلایل ارائه دهند. معلم باید سعی کند تا با راهنمایی خود دانش آموزان را به سمت یادگیری عمیق تر هدایت کند.
۴- شرح و بسط: در این مرحله از دانش آموزان خواسته می شود یافته های خود و سایر افراد را بررسی کنند و به ارتباط بین تمام مفاهیم ارائه شده برسند و موقعیت هایی متناسب با هر یک از این مفاهیم را در ذهن خود تداعی کنند و به صورت ذهنی بین مفاهیم مختلف ارتباط برقرار کنند.
۵- ارزشیابی: در آخرین مرحله از دانش آموزان خواسته شود تا آموخته های خود را در موقعیت های واقعی به کار بگیرند

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب