رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۳:۵۶:۰۲ ۲۰۲۱/۱۸/۰۴     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

watermark

با پیشرفت آی تی و استفاده هر چه بیشتر از محصولات چند رسانه ای حفظ حقوق صاحبان این محصولات از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. یکی از روش هایی که می توان به وسیله آن حقوق صاحب اثر را حفظ کرد اضافه کردن اطلاعات اثر به صورت مخفی در محصول چند رسانه ای است. دو مساله اساسی در واترمارکینگ سختی (جداناپذیری واترمارک از تصویر) و مشاهده ناپذیری واترمارک است. یک بده بستان بین سختی و غیر قابل مشاهده بودن وجود دارد بطوری که هر چه سختی روش واتر مارکینگ بیشتر باشد مشاهده پذیری آن بیشتر و بالعکس. واترمارکینگ (فیزیکی) که در زبان فارسی به چاپ سفید ترجمه شده است، طرحی است که علاوه بر طرح زمینه، به صورتی غیر محسوس بر روی اسناد کاغذی چاپ می شود و با کمک رنگ روشن تر و یا از راه در معرض نور قرار گرفتن قابل رؤیت می باشد. بیشترین کاربرد واترمارکینگ در حک کردن اسم ها و امضاها بر روی عکس ها می باشد به طوری که مشخص نخواهد بود.این امر باعث می شود تا دیگر عکسی تقلب در آن صورت نگیرد و می توانید ادعا کنید که این عکس برای شماست. کسی این نوشته را نمی بیند و لی شما می توانید با یک الگوریتمی آن را استخراج کنید.  هدف از واتر مارکینگ کردن پنهان نگاری اطلاعات در ساختار دیجیتال است. واترمارک نامرئی نوعی از واترمارک است که اختصاصا به منظور احراز هویت کاربر یا مالک یا حتی ایجاد قابلیت افزودن اطلاعات امنیتی یا مقابله با جعل اسناد و اوراق بهادار نظیر اسکناس و چک های بانکی و نظایر آن استفاده می شود. اولویت اصلی در واترمارک نامرئی، خدشه ناپذیری در برابر حملات خرابکاران می باشد. این نوع از واترمارک هنوز بصورت سنتی و کاغذی هم در فرایند چاچ اسکناس مورد استفاده قرار می گیرد
 

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب