
بااستفاده از سیستم پیشنهاد دهنده به عنوان بخشی از فعالیت های مدیریت ارتباط با مشتری، می توان مشکلات بسیاری را حل کرد. زیرا این سیستم ها می توانند به کاربران کمک کنند، محصول مناسب باسلیقه خود را انتخاب کنند، وظیفه سیستم پیشنهاد دهنده، پیش بینی پتانسیل خرید یا ارزشی است که کاربر به یک محصول خواهد داد و ارائه فهرستی از محصولات مناسب به مشتری است. یکی از روش ها استفاده از شبکه های اجتماعی مرتبط با فیلم برای بهبود مدیریت ارتباط با مشتری است. در واقع این شبکه ها، سیستم های پیشنهاد دهنده فیلم هستند که هر یک با در نظر گرفتن ویژگی ها و الگوریتم های مشخص، فیلم مناسب را به کاربران پیشنهاد می دهند، سودمندی این سیستم بدین شرح است: کاربری برای آخر هفته خود در نظر دارد از میان فیلم های بسیاری که وجود دارند، یک فیلم را برای تماشا انتخاب کند. اگر شرکت تولید کننده فیلم بتواند با استفاده از وب سایت خود و دیگر شبکه ها اجتماعی، فیلم مناسب را با توجه به علاقه مندی هایی کاربر (کاربر در این وب سایت حساب کاربری دارد) به او پیشنهاد دهد و کاربر پس از تماشای فیلم آن را بپسندد، توانسته است نظر او را جلب کند و او را به مشتری وفادار برای خود تبدیل کند و در زمان و هزینه ای که مشتری بابت خرید یا اجاره فیلم های اشتباه صرف می کند، صرفه جویی کند. در واقع وب سایت اختصاصی تولید کننده فیلم، همانند یک دوست، به کاربر فیلمی مناسب باسلیقه او را پیشنهاد می دهد که با این عملکرد توانسته است اهداف مدیریت ارتباط با مشتری را پیاده سازی کند.