
با توجه به محدوديتهاي كنوني پزشكي در حوزه هاي تشخيص و درمان و به لطف پيشرفتهاي شگرف در حوزه داده هاي بيولوژيك و ابزارهاي تحليل آن، نيازمند آشنايي جامعه پزشكي بخصوص دانشجويان با مباحث روز از جمله پزشكي دقيق و استفاده از آن در حوزه سلامت مي باشيم. روشهاي جديد تشخيص و درمان، نيازمند اصلاح شيوه هاي آموزش در پزشكي مي باشد. به نحويكه از تمركز به محتوي محض به سمت توسعه مهارتهاي تلفيقي تغيير نمايد. روند رو به افزايش اطلاعات پزشكي، يكي از چالشهاي پيشرو در آموزش پزشكي خواهد بود و هيچكس نمي تواند همه تغييرات اساسي و سريع كه در اين علوم اتفاق مي افتد را دنبال كند. در اين ميان موضوعات پايه مانند بيولوژي سلولي و مولكولي، ژنتيك و پاتوفيزيولوژي براي درك پزشكي دقيق مهم مي باشند. ارتقاي مهارتهاي ارتباط بين فردي در آموزشهاي پزشكي از نيازهاي ديگر است. امروزه پزشكان بيش از هر زماني نيازمند به برقراري ارتباط و بحث در ارتباط با گزينه هاي ممكن درماني نه تنها با بيماران بلكه با ساير متخصصيني كه در داخل و خارج مجموعه هاي بهداشتي حضور دارند، مي باشند. دانشجويان كنوني بايستي اطلاعات حداقلي از برنامه نويسي، هوش مصنوعي، فنّاوري بلاكچين و پرينت هاي سه بعدي و مجموعه اي از موضوعات مرتبط ديگر را كه امروزه در سرفصلهاي كنوني آموزشي نيست بدانند.