رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۴:۴۸:۲۳ ۲۰۲۵/۱۷/۰۸     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

coronavirus

ویروس کرونا، پدیده ای است که با توجه به سرعت انتشار و ویژگی مهارناپذیر خود، جهان را با بحران مواجه نموده است. این بحران هر چند در ظاهر ماهیتی صرفاً پزشکی و مرتبط با نظام سلامت دارد، پدیده ای چندبعدی است که آثار و پیامدهای آن در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قابل رصد و رهگیری است. حوزة سبک زندگی، یکی از حوزه های متأثر از پیامدهای اجتماعی این بحران است. تحقيقات نشان می دهد که بحران ویروس کرونا و شرایط قرنطینه، پیامدهای متعدد مثبت و منفی برای الگوی مصرف فرهنگی خانواده ایرانی به همراه داشته است. بحران کرونا و شرایط متعاقب آن موجب شده است که در حوزة مصرف کالاهای فرهنگی، الگوهای مصرف دیداری و شنیداری بسیار تقویت شود. الگوی مصرف مکتوب، تغییرات مثبتی داشته است، هر چند این الگو برخلاف انتظار، رشد چشمگیر نداشته است. در حوزة انجام فعالیت های فرهنگی، فعالیت های مبتنی بر روابط خارج از خانه با محدودیتهای جدی مواجه شده و در مقابل تعامل و گپ وگفت با اعضای خانواده، به عنوان یک فرصت در کانون توجه قرار گرفته است. هر چند این فرصت، تهدیدهای جدی را نیز به همراه داشته است. الگوی مصرف مجازی با بروز قابلیتهای بسیار، جایگاه ویژه ای در سبد مصرف فرهنگی یافته است؛ ضمن اینکه این الگو، ظرفیت های بالقوه دیگری برای پرنمودن خلأ ایجاد شده در سایر الگوها دارد. به نظر می رسد که بحران کرونا، ضرورت بازنگری در ارتباط با سیاست های رسمی نسبت به فضای مجازی را بیش از گذشته یادآوری می نماید.
 

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب