رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۱۱:۱۴:۰۹ ۲۰۲۵/۱۸/۰۸     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

webquest

وب کوئست، که توسط برني داج استاد دانشگاه سن ديگو در کاليفرنياي آمريکا و همکارش تام مارچ ابداع گرديد، چهارچوبي بر مبناي تلاش و جستجوي سازنده براي يادگيري فراهم مي کند. نظريه سازنده گرا مبتني بر اين فرض است که افراد با ساختن درک و دانشي از جهان از راه تجربه و تعمق ياد مي گيرند. بر اساس رويکرد سازنده گرايي، يادگيرنده نياز دارد مسائل يا مسائل بالقوه را موشکافانه جستجو کند، سئوال طرح نمايد، دانسته هاي قبلي را مرور کرده و راهبردي براي مداخله ارائه دهد. بنابراين يادگيرندگان، خالق دانش خود به شکلي فعال هستند.
انواع وب کوئست
مدت لازم براي اجراي وب کوئست ها بستگي به گستردگي حوزه و هدف مورد نظر دارد که از اين جنبه به دو نوع کوتاه مدت و بلند مدت تقسيم مي شوند. هر دو نوع از اصول و روشي مشابه استفاده مي کنند، اما هدف متفاوتي دارند. وب کوئست هاي کوتاه مدت طوري طراحي مي شوند که در کمتر از دو يا سه جلسه به اتمام رسند و ميزان محدودي از اطلاعات جديد را براي درک و پردازش به يادگيرندگان ارائه مي نمايند. وب کوئست هاي بلند مدت بسته به فعاليت در نظر گرفته شده، معمولا براي محدوده زماني يک هفته تا يک ماه طراحي مي شوند که غالبا از يادگيرندگان مي خواهند اطلاعات جديد را تحليل نموده و با توضيح يا ترکيب نظرات خود، آن چه را درک کرده اند،‌ به شکلي معين نشان دهند. با اين که وب کوئست ها را مي توان براي طيف وسيعي از موضوعات به کار برد، اما آنها براي هر موضوعي ممکن است مناسب نباشند. مثلا به کارگيري وب کوئست براي تدريس جدول ضرب، نام عناصر شيميايي جدول تناوبي، و يا پرچم کشورهاي مختلف مناسب نيست. به عبارت ديگر نبايد آنها را براي تدريس واقعيت هاي مسلم و مشخص، فرايندهاي بسيار ساده،‌ و يا تعاريف به کار برد. وب کوئست ها براي تدريس اطلاعات ساده طراحي نشده اند.

 

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب