رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۵:۴۳:۴۳ ۲۰۲۵/۲۱/۰۸     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

khodrobarghi

پیشرفت سریع فناوری خودروی برقی در سال های اخیر و سرمایه گذاری کلان شرکت های مختلف خودروساز در این زمینه، نشان دهنده اهمیت زیاد این خودروها در آینده نزدیک است. مهمترین انگیزه این حرکت، مشکلات زیست محیطی ناشی از مصرف سوخت های فسیلی در خودروهای احتراقی می باشد. در حال حاضر این مسئله به حدی اهمیت دارد که برخی دولت ها قوانین سخت گیرانه ای در این مورد وضع کرده اند و در بسیاری از کشورها استفاده از خودروهای با مصرف سوخت کمتر مورد حمایت دولت قرار گرفته است. محدود بودن منابع سوخت های فسیلی، دلیل دیگر توجه به خودرهای برقی می باشد. برای کاهش مشکلات زیست محیطی و همچنین افزایش بازده انرژی، خودروهای هییبریدی و الکتریکی مختلف با ساختارهای گوناگون، پیشنهاد گردیده است. یک ساختار جدید برای خودروهای برقی، خودروی چهار چرخ محرک است که هر چرخ آن به وسیله یک موتور الکتریکی به حرکت در می آید. موتورهای الکتریکی حتی می توانند در فضای درون چرخ جا بگیرند که معمولا به نام موتورهای درون چرخ شناخته می شوند. موتور درون چرخ با حذف موتور مرکزی و سیستم انتقال قدرت شامل جعبه دنده، دیفرانسیل، محور انتقال و محور چرخ ها انعطاف پذیری زیادتری به مجتمع سازی خودرو می دهد. این سیستم محرکه را می توان تقریبا برای تمام انواع خودروهای الکتریکی باتری دار و پیل سوختی و هیبریدی با ساختار سری به کار برد.
مشکل عمده این خودروها نیاز به وجود یک سیستم کنترل برای هماهنگی موتورها به منظور حفظ تعادل خودرو در پیچ ها به ویژه در هنگام بروز خطا در یکی از موتورهای محرک می باشد. در مقابل با استفاده از یک سیستم کنترل مناسب و کنترل مستقل گشتاور هر چرخ، نه تنها منظور فوق برآورده می شود بلکه امکان کمک به راننده در تصحیح مسیر و افزایش پایداری در جاده های لغزنده نیز فراهم می گردد.

 

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب