درس ۳ تاپ ناچ ۳ درباره سپردن کار به ديگران است و گرامر درس نيز در همين خصوص است. در ابتدا با لغات جديد آشنا مي شويم:
dry-clean a suit = اتوي کت شلوار
repair shoes = تعميرگاه
frame a picture = چارچوب يک عکس
deliver a package = ارسال يک بسته
lengthen / shorten a skirt = کوتاه يا بلند کردن يک دامن
print a sign = چاپ يک علامت
copy a report = کپي يک گزارش
send out the announcements = اعلان ها را ارسال کنید
set up the room = مرتب کردن اتاق
a microphone /a mike = میکروفون
a handheld mike = يک ميکروفن دستي
a handheld mike = میکروفن یقهای
set up the projector = پروژکتور رو راه بندازه
put up the signs = علائم را روي ديوار نصب کنيد
check the sound system = سيستم صدا را بررسي کنيد
hand out the agenda = دستور کار را ارائه دهید
a handout = جزوه
introduce the speaker / the guest = معرفي يک مهمان
گرامر:
جملات سببی به دو صورت معلوم و مجهول بکار می روند که در هر دو حال get یا have را بکار می بریم که فرمول آن به شکل زیر است:
قسمت سوم فعل + مفعول +have/get + فاعل= حالت مجهول
دادم ماشینم را شستن I had/got my car washed
مفعول + فعل + فاعل + have/get + فاعل = حالت معلوم(با get فعل با to می آید)
دادم جان ماشینم را تعمیر کند I got John to fix my car
در تصوير زير حالت معلوم آن آمده است که مشخص است شما کار را به چه کسي مي دهيد تا انجام دهد
در تصوير زير حالت مجهول جملات سببي آمده است که مشخص نيست کار توسط چه کسي انجام شده است.
مکالمه:someone asking for a favor شخصي درخواست لطفي دارد
A: Do you think I could borrow your car this afternoon? Mine's at the repair shop, and I need to pick up my mom at the airport.
فکر مي کني بتوانم ماشين شما را امروز بعد از ظهر امانت بگيرم؟ ماشين خودم در تعميرگاه است و من بايد بروم دنبال مادرم در فرودگاه
B: Gee, I'm sorry, but I'm going to need it. I have a doctor's appointment.
عجب!متاسفم خودم به آن نياز دارم. من يک نوبت دکتر دارم
A:No problem!· I'll think of something.
مشکلي نيست! فکر ديگري مي کنم
B: Hey. I have an idea. Maybe you could get Jack to lend you his car.
هي. من يک فکري داردم. شايد بتواني ماشين جک را قرض بگيري...
A: Good idea. I'll go ask him.
ايده خوبي است. مي روم از او درخواست کنم
مکالمه: someone requesting express service کسي درخواست خدمات سريع مي دهد
A: Could I have this jacket dry-cleaned by tomorrow?
مي توانم من اين ژاکت بدم خشکشويي تا فردا؟
B: Tomorrow? That might be difficult.
فردا؟ آن ممکن است مشکل باشد
A: I'm sorry, but it's pretty urgent. My friend is getting married this weekend.
متاسفم اما کمي فوري است. دوست من اين آخر هفته ازدواج مي کند
B: Well, I'll see what I can do. But it won't be ready until after ۴:۰۰.
خوب ببينم چيکار مي توانم بکنم. اما تا بعد از ساعت ۴ آماده نمي شود
A: I really appreciate it. Thanks!
من واقعا قدرداني مي کنم. تشکر
Reading
They say, The customer is always right." That may not be completely true, but a smart business treats customers as though they are. Whether you work for a business or have your own, remember this secret: customers don't really buy services and products; they buy solutions and relationships. Here's how to keep them coming back:
آنها می گویند ، همیشه حق با مشتري است. "این ممکن است کاملاً درست نباشد ، اما یک تجارت هوشمند با مشتری طوری رفتار می کند که گویی حق با آنهاست. خواه شما برای یک تجارت کار می کنید یا براي خودتان، این راز را به خاطر بسپارید: مشتری ها واقعاً محصولات و خدماتی را خریداری نمی کنند. آنها راه حل ها و روابط را خریداری می کنند. در اینجا چيزهايي است که چگونه مشتري ها را برگرداند:
Don't procrastinate! Make sure you get things done on time. Don't waste your customers valuable time by making them wait for service. Giving customers what they want now is key to your success, and it should be at the top of your to-do list. The business that gets the job done efficiently and fast is the one that customers will come back to.
تعلل نکنید! حتماً به موقع کارها را انجام دهید. با قرار دادن مشتري ها در انتظار خدمات ، وقت با ارزش مشتری خود را تلف نکنید. در حال حاضر مهمترین کليد موفقیت شما اين است که به مشتریان آنچه را که می خواهند؛ بدهيد و باید مشتريان در صدر لیست کارهای شما باشند. مشاغلی که مي دهند کار به صورت کارآمد و سریع انجام شود، اين همان کاری است که مشتریان را باز می گرداند.
Be really reliable. If you say you are going to do something, do it. If a problem keeps you from doing it. apologize and promise to find a solution. However, avoid making promises you won't be able to keep. Treat customers right by being honest and they will recommend you to their colleagues. friends, and family.
واقعاً قابل اعتماد باشید. اگر می گویید می خواهید کاری انجام دهید ، این کار را انجام دهید. اگر مشکلی شما را از انجام این کار باز داشت، عذرخواهی کرده و قول دهيد راه حلی پیدا کنید. با این حال ، از وعده هایی که قادر نخواهید بود آنها را انجام دهيد، خودداری کنید. با صداقت با مشتریان رفتار کنید تا آنها شما را به دوستان و خانواده و همکارانشان توصیه کنند.
Stand by your products and services.The good workmanship and attention that go into your high quality product, excellent service. or reasonable prices will be appreciated. No one wants a product that falls apart or doesn't work. If that happens. take responsibility and arrange to repair it or replace it.
از محصولات و خدمات خود پشتيباني کنيد. توجه و روش کار خوب یا قیمت مناسب است که موجب محصولات با کيفيت عالي و خدمات فوق العاده مي شود و باعث قدرداني می شود هیچ کس محصولی را نمی خواهد که از بین برود و یا کار نکند. اگر اتفاق افتاد مسئولیت را بر عهده بگیرید و ترتیبي دهید تا آن را تعمیر یا جایگزین کنید.
Be extremely friendly and courteous, as well as a good listener. Be sure your customers feel respected and heard. Pay attention to complaints as well as praise.
بسیار دوستانه و مودب باشید و همچنین شنونده خوبی باشید. مطمئن باشید مشتریان شما احساس کنند که حرفهاي آنها را مي شنويد و به آنها احترام مي گذاريد. به شکایات و همچنین تعريف هاي آنها توجه کنید.
Always try to be helpful. Sometimes it's difficult to answer a customer's question or fulfill a request Instead of "I don't know," say, "I may not have the answer right now, but I'll find out? Instead of "I don't have time right now," say,"I'll make time? A "can-do" attitude, even under stress. assures customers that you will treat them professionally and that you are ready and willing to help. Above all. make your customers feel important and valued, and always thank them for their business.
هميشه سعي کنيد مفيد باشيد. گاهي اوقات پاسخ دادن به سوال مشتري يا انجام دادن درخواست مشتري سخت است در عوض اينکه بگوييد نمي دانم بگوييد ممکن است الان پاسخي نداشته باشم اما جواب آن را پيدا مي کنم. بجاي اينکه بگوييد الان وقت ندارم بگوييد وقتي براي آن پيدا مي کنم. نگرش مي توانم انجام دهم حتي تحت فشار؛ مشتريان را خاطرجمع مي سازد که بصورت حرفه اي با آنها برخورد خواهيد کرد و آماده و متمايل به کمک کردن به آنها هستيد. بالاتر از همه کاري کنيد که مشتريان احساس اهميت و با ارزش بودن کنند و هميشه از آنها براي کسب و کارشان تشکر کنيد.