روش هاي آرام بخش از سن ۴ سالگي، قابليت آموزش و يادگيري را دارند. تکنيک ها از طريق نقاشي، کاردستي، نمايش و عمدتا بازي هاي آموزشي و تربيتي در جهت رسيدن به اهدافي مانند کاهش استرس و اضطراب، بهبود مهارت هاي زندگي، افزايش اعتماد به نفس، رشد مهارت هاي اجتماعي، بهبود کيفيت خواب و در نهايت دستيابي به آرامش ذهني و جسمي، تعليم داده مي شود. نگراني ها، ترس ها، نيازها و حتي رخدادهاي خوشايند به واسطه بازي ها براي کودکان قابل فهم مي شوند و مورد تامل قرار مي گيرند. از آنجا که کودک در قالب اين بازي ها به جاي افراد مختلف، موقعيت هاي متنوع و حتي اشياي ديگر مي نشيند و نقش بازي مي کند و نقطه نظرات ديگران را مي فهمد، احساسات خود را درک مي کند و متوجه مي شود او تنها کسي در دنيا نيست که با دغدغه اي دست و پنجه نرم مي کند، اين بازي ها مي توانند بسيار سودمند باشند. بچه ها در اين تمرينات ياد مي گيرند که احساسات خود را درک کنند و آنها را بيان نمايند. درنتيجه مي توانند با ديگران بهتر هم احساس شوند، احساسات خود را بهتر ارزيابي کنند و آنها را به ياد بياورند. در اين تمرينات به مشکلات (استرس و فشار روحي) و آرامش بچه ها پرداخته مي شود. اگر بچه ها ياد بگيرند خود را به آرامش برسانند، مي توانند بسياري از فشارهاي روحي را برطرف کنند. اگر شب ها بچه اي از تاريکي مي ترسد و نمي تواند به خواب رود، تمرين آرامش و تمرکز بر تنفس خويش، اغلب تاثير شگفت انگيزي بر او مي گذارد. کودکان در کلاس هاي آرام سازي مي آموزند که تنها با اتکا به نيروي دروني شان و بدون استفاده از تجهيزات خاصي، قادر به آفريدن آرامش و صلح براي خود هستند و چه بسا با پيگري و انجام مرتب تمرينات بتوانند گامي بزرگ در جهت آفرينش صلح در جهان بردارند.
field_video