رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۱۰:۲۲:۲۱ ۲۰۲۵/۳۰/۰۷     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

از آنجایی كه كلاس های درسی خسته كننده و بدون انگيزه و علاقه برای یادگيرندگان شده است، استفاده ازعناصر بازی وارسازی در كلاس انگليسی یادگيرنده را درگير درس خواهد كرد. بدون اینكه لحظه ای احساس خستگی یا بی علاقگی كنند و این گونه روش نوین آموزشی را نيز برای یادگيری و آموزش فراهم می كند. متخصصين آموزش و یادگيری زبان انگليسی می توانند از عناصر بازی وارسازی برای بازی وار كردن كلاس درس خود استفاده كنند. دليل اثربخشی بيشتر محيط یادگيری مبتنی بر بازی وارسازی برای آموزش زبان انگليسی را باید در استفاده از عناصر بازی وارسازی مانند پاداش، جدول رتبه بندی، امتياز دهی، چالش و بازخورد دانست كه این عناصر بازی وارسازی یادگيری و درگيری را در یادگيرندگان افزایش می دهد. برای مثال با طراحی چالش ها در محيط بازی وار، ماموریت هایی برای یادگيرندگان فراهم آورده می شود، تا بتوانند در ازای حل چالش ها پاداش دریافت كنند. چالش ها اهداف یادگيری را برای یادگيرندگان خلق كرده و احساس آنها را به سمت هدف یادگيری سوق می دهند؛ لذا یادگيرندگان هم در چالش آموزشی ارائه شده درگير شده و هم یاد می گيرند. یادگيرندگان به ازای هر پاسخ درست یا حل چالش یادگيری پاداش و امتياز دریافت می كنند. دریافت پاداش توسط یادگيرنده در محيط یادگيری انگيزه آنها را بالا برده، و در نتيجه درگيری بيشتر در محيط بازی وارسازی شکل می گيرد. علاوه بر این، یادگيرندگان همزمان با دریافت پاداش متوجه می شوند، كه پاسخ و فعاليت مورد نظر در محيط بازی وارسازی شده درست بوده و این درست بودن از طریق بازخورد ارائه می شود، كه این بازخورد در قالب ارائه پاداش، امتياز یا به صورت متنی می تواند اتفاق افتد. همة این عناصر طراحی شده در محيط یادگيری باعث می شوند تا یادگيرندگان در این گونه محيطها كاملا در یادگيری غوطه ور و درگير شوند.  به نوعی كه اینگونه محيطها، هم درگيری ذهنی و هم رفتاری را برای یادگيرندگان در پی دارد. در این راستا بازی های كلاس دوجو، کاهوت  را می توان نام برد.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب