رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۱۰:۲۷:۴۹ ۲۰۲۵/۳۰/۰۷     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

coronavirus

 کووید-۱۹ با ایجاد قاعده های جدید آموزشی، تغییر عظیمی در آموزش ایجاد کرده است. تحول ناگهانی این امر و تاثیر آن بر معلمان منجر به ظهور مشکلات متعددی شده است اما بسیاری از این مشکلات قابل حل خواهند بود. با ادامه آموزش های مجازی در آینده، به پیشرفت های بیشتری نیاز است. در شرایطی که بیشتر افراد ظهور بیماری کووید-۱۹ را به طور کلی پدیده ای منفی و زیان آور می بینند، می توان اظهار داشت که این بیماری همه گیر، فرصت هایی را برای پیشرفتهای خلاقانه فراهم می کند که می توانند در دراز مدت به بهبود آموزش و پرورش کمک کنند. ویروس کرونا می تواند به مربیان فرصت تفکر مجدد در این بخش را بدهد. بحران کووید-۱۹، دیجیتالی شدن آموزش را با سرعت بی سابقه ای افزایش داده است. انتقال ناگهانی به تدریس برخط به این معنی بود که بسیاری از معلمان ناگزیر به تغییر روشهای تدریس خود شدند و چالش ها و مسائل مثبت و منفی متعددی را تجربه نمودند. در این راستا تغییرات مثبت شامل تدریس متنوع و تعاملی، سمینارهای سازمان یافته و بحث های گروهی کوچکتر، استفاده از مدل های مجزا و فضای بیشتر برای ارتباط نوشتاری و دیداری بود. در آموزش های مجازی نقش والدین نسبت به آموزش حضوری افزایش می یابد و لازم است که والدین آگاهی و تسلط بیشتری داشته باشند. امکان افزایش سواد رسانه ای، ایجاد احساس مثبت در معلمان و اعتماد به نفس از جمله فرصت هایی است که کروناویروس می تواند برای معلمان به ارمغان بیاورد.  از مشکلات عمده دیگر در این خصوص تجهیزات و زیرساخت های فضای مجازی است که مهمترین آنان مسأله اینترنت، سرعت اینترنت، داشتن گوشی و تبلت یا لپتاپ برای استفاده هم معلمان و هم دانش آموزان است که مسائل اقتصادی و مشکلات امروزه بر این مضمون تأثیر بسزایی دارد. واقعیتی که معلمان در آموزش مجازی به آن نیاز دارند دسترسی مناسب به ابزارهای آموزشی فضای مجازی همچون اینترنت مناسب، گوشی های مناسب و.... است.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب