رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۲:۳۸:۴۲ ۲۰۲۵/۲۳/۰۸     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

rayaneshabri

رایانش ابری و خدمات مبتنی بر ابر، به عنوان دستاوردهای ارزشمند حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، قادرند الگوهائی هوشمندانه، سودمند و نوین جهت عرضه منابع رایانشی اشتراکی و استیجاری ارائه می نماید. رضایتمندی کاربران این حوزه و ارائه سطح مطلوب کیفیتی در ارائه خدمات، از عوامل اصلی موفقیت این پارادایم درحال پیشرفت و توسعه می باشد. درحالت کلی کیفیت خدمت در حوزه خدمات ابری به مکانیزم ها و قابلیتهای مدیریت و پیکربندی منابع رایانشی درجهت دستیابی به اهداف و پارامترهای کیفتی در ارائه خدمات موثرتر اشاره داشته و ابعاد مختلفی مانند کارائی، دسترس پذیری، قابلیت اطمینان و امنیت خدمات را در برمی گیرد. در محیط رقابتی و پویای رایانش ابری مدیریت موثر کیفیت خدمت نقش کلیدی در افزایش رضایتمندی کاربران و موفقیّت خدمات قابل ارائه دارد. اساسا اشتراک منابع و پویائی بارهای کاری در محیطهای ابری موجب ایجاد رقابت در دستیابی به منابع، نوسانات کیفی و نقض قراردادهای سطح سرویس مي شود.  بنابراین نظارت بر معیارهای کیفتی به عنوان یک راهکار ضروری در چنین سیستم- هائی قادر است چالش های کیفیت خدمت را کنترل نموده و عملکرد سرویس را بهبود بخشد. در این راستا، بعد کا رائی و معیارهای مرتبط مانند میزان انرژی مصرفی در مرکز داده، زمان تکمیل درخواست ها، میزان انطباق با قرارداد سطح خدمت و تغییرات هزینه در مرکز داده از مهمترین و چالش برانگیزترین ابعاد و معیارهای کیفیت خدمت می باشند.

 

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب