رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۱۰:۵۳:۳۵ ۲۰۲۴/۱۸/۰۴     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

selectreadingpreintermediate

Vanessa-Mae:‎ A ۲۱st Century Musician

ونسا- می: موسیقیدان قرن ۲۱

​tarjomehdarsintermediateselectreading  ​

tarjomehdarsselectreading
Vanessa-Mae was born in Singapore in ۱۹۷۸.‎ Her mother was Chinese, and her father was from Thailand.‎ At the age of four, Vanessa-Mae moved to London, England with her mother and stepfather

ونسا-می در سال ۱۹۷۸ در سنگاپور متولد شد. مادرش چینی و پدرش تایلندی بود. در سن چهار سالگی ونسا با مادر و ناپدری خود به لندن انگلستان نقل مکان کرد.

As a young child, Vanessa-Mae was already a talented musician.‎ She took her first piano lesson when she was three years old and her first violin lesson when she was five

به عنوان یک کودک کوچک، ونسا-می موسیقدان با استعدادی بود. در سه سالگی اولین درس پیانو را گرفت و اولین درس ویالون اش را در پنج سالگی دریافت کرد.

Developing Skills
Vanessa-Mae studied music at the Central Conservatory of China in Beijing.‎ She was the youngest student the Conservatory had ever accepted.‎ She also took lessons at the famous Royal College of Music in London.‎ The director of the college described Vanessa-Mae as "a true child prodigy-like Mozart and Mendelssohn

مهارتهای در حال توسعه

ونسا-می موسیقی را در هنرستان هنرهای زیبای شهر پکن چین خواند. او جوان ترین دانش آموزی بود که تا آن موقع پذیرش کرده بودند. همچنین او درس هایی را در کالج سلطنتی معروف موسیقی در لندن گذراند. مدیر دانشکده ونسا-می را به عنوان یک بچه نابغه حقیقی همانند موزارت و مندلسون توصیف می کرد.

When Vanessa-Mae was just eight years old, she had to make a big decision.‎ She was equally gifted at both the violin and the piano, but she had to concentrate on just one instrument.‎ Although she had just won a prize at a famous piano competition, Vanessa-Mae chose the violin

زمانیکه ونسا-می هشت ساله بود، مجبور بود تصمیم بزرگی بگیرد. او در پیانو و ویالون استعداد یکسانی داشت اما مجبور بود روی یک ساز تمرکز کند. اگرچه او در یک رقابت معروف پیانو برنده جایزه شد، او ویالون را انتخاب کرد.

At the age of nine, Vanessa-Mae went to Germany to take violin classes for advanced students.‎ The best students were usually chosen to be a part of the recitals just once or twice.‎ Vanessa-Mae was chosen four times These were her first performances in front of an audience

در نه سالگی، ونسا-می به آلمان رفت تا کلاس های ویالون دانش آموزان پیشرفته را بگذراند. بهترین دانش آموز معمولاً یکی یا دو بار به عنوان بخشی از کنسرت انتخاب می شدند اما ونسا-می چهار بار انتخاب شد. این اولین اجرای او در جلوی حضار بود.

By the time she was ten years old, Vanessa-Mae had studied the violin at some of the best schools in the world.‎ She made her first professional appearance in ۱۹۸۸ with the Schleswig-Holstein Musik Festival in Germany

در ده سالگی ونسا-می ویلون را در تعدادی از بهترین مدارس جهان تحصیل کرده بود. اولین حضور حرفه ای او در سال ۱۹۸۸ در آلمان در جشنواره موزیک شلشویگ -هولشتاین بود.

Vanessa-Mae often played Mozart concertos.‎ A concerto is a piece of music written for one or more solo instruments accompanied by an orchestra

ونسا-می اغلب کنسرتوهای  موزارت را می نواخت. کنسرتو قطعه موسیقی است که  برای یک یا چند ساز انفرادی در همکاری با هم بوسیله یک ارکستر نوشته می شود.

Accomplishments
By the time she was twelve, Vanessa-Mae had played with orchestras all over the world as a soloist.‎ She had also releasedS three classical recordings.‎ Soon, however, Vanessa-Mae wanted to try playing other kinds of music as well

دستاوردها

زمانی که او دوازده ساله بود، ونسا-می به عنوان یک تک نواز در بسیاری از کنسرتها در سراسر جهان نواخته بود. همچنین او سه ضبط کلاسیک را منتشر کرده بود. اما طولی نکشید که او خواست نواختن دیگر انواع موسیقی را هم امتحان کند.

Although she loved classical music, Vanessa-Mae wanted to experiment with other kinds of music.‎ At ۱۴, she began to combine the traditional sound of her acoustic violin with the sounds made from her new electric violin.‎

گرچه او عاشق موسیقی کلاسیک بود، ونسا می خواست دیگر انواع موسیقی را هم تجربه کند. در ۱۴ سالگی شروع به ترکیب موسیقی سنتی ویلون غیر برقی خود با صداهای ویلون الکتریکی اش کرد.

She called this music "techno-acoustic fusion.‎''‎ Vanessa-Mae loved the music that the two types of violins made together.‎ Her first album with techno-acoustic fusion music was called The Violin Player.‎ It was instantly successful and sold in over ۲۰ countries.‎ It was even a hit on the best-selling music charts
No longer just a classical musician, Vanessa-Mae was asked to perform at international rock concerts.‎

او این موسیقی را ادغام تکنو- آکوستیک نامید. ونسا-می عاشق موسیقی بود که از دو نوع ویلون با هم ساخته می شد. اولی آلبوم او از ادغام تکنو- آکوستیک پلیر ویلون(نوازنده ویلون) نامید. آن بلافاصله به موفقیت دست یافت و در بیش از ۲۰ کشور به فروش رفت و حتی در نمودار پرفروش ترین موسیقی ها رکورد زد.

At a concert in Switzerland, the audience of ۵۰,۰۰۰ people gave her a ۲۰-minute ovation.‎۷ The crowd did not want her to stop playing

در کنسرتی در سویس جمعیت ۵۰ هزار نفری حضار به مدت ۲۰ دقیقه او را تشویق کردند و نمی خواستند او از نواختن دست بکشد.

Vanessa-Mae has sometimes been criticized for not just playing classical music.‎ However, she feels it is important to introduce violin music to a new audience, and that her style of music has been helpful in reaching that goal.‎ "If, as a result [ of my music], people see the violin as a fresh, up-to-date instrument, that's fine with me

ونسا-می گاهی برای این که تنها موسیقی کلاسیک نمی نوازد مورد انتقاد قرار می گیرد. اما او احساس می کند مهم است که موسیقی ویلون به شنوندگان جدید معرفی شود و این سبک موسیقی او برای رسیدن به این هدف موثر است. اگر در نتیجه موسیقی من، مردم ویلون را به عنوان یک ساز به روز ببیند؛ همین برای من کافی است.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب