رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۱۰:۱۶:۳۶ ۲۰۲۴/۱۸/۱۰     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

برخلاف تصور اکثریت مردم که تصور می کنند فناوری RFID یک فناوری جدید و نو است، باید اذعان داشت که سابقه آن از دهه ۱۹۳۰ قابل پیگیری است. البته ریشه این فناوری به سال ۱۸۹۷ باز می گردد. در  دهه ۱۹۳۰ نیروی دریایی و هوایی ایالات متحده با مشکل شناسایی کامل اهداف زمینی در دریا و هوا روبرو شدند. لذا فناوری هایی برای شناسایی دوست و دشمن ابداع کردند که در نهایت چارلز والتون که در ظهور فناوری RFID نقش کلیدی داشت در سال ۱۹۷۳ شناسایی کننده قابل حمل فرکانس رادیویی را به نام خود به ثبت رساند. با توجه به خصوصیات و مزایای RFID می توان در موارد زیر از آن استفاده کرد. گذرنامه ها، حمل و نقل و پرداخت های حمل و نقل، ردیابی محصول، سیستم های موجودی، مدیریت منابع انسانی، سطل های زباله، عملیات های انبارداری، شناسایی و ردیابی حیوانات، کشاورزی، کاشت های انسانی، بهداشت و درمان، دارسازی، ورزش و سرگرمی، کتابخانه ها، مدارس و دانشگاه ها، موزه ها، خرده فروشی های اجتماعی. نحوه کار RFID به این صورت است که برچسب ها برای شناسایی یا نوشتن اطلاعات به اشیا متصل یا در آنها تعبیه می شوند. یک خواننده RFID برای درخواست اطلاعات ذخیره شده در برچسب، سیگنال هایی را به برچسب ارسال می کند. برچسب با ارسال اطلاعات مناسب به درخواست پاسخ می دهد. با استفاده از داده های مربوط به بانک اطلاعاتی بک اند، برنامه ها می توانند ا اطلاعات موجود در برچسب برای ادامه معاملات تجاری مربوط به شی استفاده کنند. RFID مشابه بارکد، فناوری جمع آوری اطلاعات است به این معنی که فرایند جمع آوری اطلاعات را مکانیزه می کند، با این حال با بارکد تفاوت های اساسی دارد. مثلا در  بارکد هنگام خواندن برچسب می بایست برچسب در خط دید مستقیم خواننده قرار بگیرد. اما در RFID نیازی به اینکه برچسب در خط دید مستقیم خواننده باشد ندارد. در بارکد محدوده خواند کمتر از چهار متر و نیم است اما در RFID توانایی خواندن برچسب را تا فاصله نود متر را دارد. بارکد توانایی خواند یک برچسب را در لحظه دارد اما RFID توانایی خواندن صدها برچسب را به صورت همزمان دارد. برچسب های RFID طول عمر بیشتری دارند و علاوه بر توانایی خواندن، توانایی نوشتن هم در آنها وجود دارد و برخلاف بارکد که از فناروی نوری (لیزر) استفاده می کند، RFID از فناوری فرکانس رادیویی بهره می برد لذا می توان آنها را داخل محصول هم گذاشت اما برتری بارکد به RFID را تنها می توان در هزینه پایین آن عنوان کرد.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب