گردشگری هوشمند موجب تسهیل تجارب گردشگران، بهبود و اثربخشی بیشتر مدیریت مقصد گردشگری می شود. در نتیجه گردشگری هوشمند، رفتار گردشگران را در انتخاب و بازدید از یک مقصد تحت تاثیر خود قرار می دهد؛ چرا که یک سیستم هوشمند در مقصد گردشگری می تواند موجب بهبود امنیت عمومی، ارائه خدمات بهتر بهداشتی، آموزش عمومی، صرفه جویی در انرژی، هماهنگی و یکپارچگی سیستم مدیریت گردشگری مقصد و سهولت استفاده از خدمات گردشگری توسط یک گردشگر شود که مجموعه این عوامل تاثیر مستقیمی بر رفتار و رضایت گردشگران دارد. از سوی دیگر در برنامه ریزی گردشگری درک نیازهای گردشگر موجب تسهیل خدمات رسانی می شود و در نتیجه ارائه خدمات با کیفیت موجوب تغییر رفتار گردشگر در انتخاب یک مقصد می شود. گردشگری هوشمند به عنوان یک اطلاعات هوشمند و به عنوان مهمترین بخش جریان اطلاعات در گردشگری نقش اطلاعات دقیق و شخصی سازی شده را برای پاسخگویی به نیازها و خواسته های گردشگران برجسته می کند و این استراتژی می تواند باعث افزایش رضایت گردشگران در کلیه اشکال ارتباطی بهبود مدیریت در سطوح مختلف موسسات گردشگری، افزایش بهره وری عملیاتی شرکت ها و کاهش هزینه های عملیاتی و بازاریابی شود و حتی کسب و کارهای گردشگری با دنبال کردن جریان اصلی اطلاع رسانی خدمات گردشگری از طریق توسعه هوشمندسازی گردشگری و کاوش در این مسیر می توانند بر موقعیت نامطلوب خود غلبه کنند در نتیجه موانع گردشگری در روش سنتی کشور برداشته می شود و توسعه در آینده هموارتر خواهد شد. در این راستا پیشنهاد می شود مدیران به اپلیکیشن های تلفن همراه توجه کنند. زیرا این برنامه های کاربردی بایستی به عنوان راه حل های موبایلی مورد هدف، هنگام جستجو برای مقاصد، محصولات، خدمات و همچنین موقعیت جغرافیایی انواع منابع و دسترسی به اطلاعات در زمان واقعی تهیه گردند. مسئله دیگر که به مدیران پیشنهاد می گردد توجه به واقعیت مجازی یا راه حل های واقعیت افزوده است. بنابراین یکی از اصلی ترین اهداف مقاصد گردشگری هوشمند، کمک به گردشگران برای داشتن احساس غوطه وری در تاریخ آن منطقه است. از طریق واقعیت مجازی و واقعیت افزوده با استفاده از تلفن یا عینک های هوشمند این امکان به گردشگران داده می شود تا بتوانند گذشته های تاریخی مقصد را در طول قرن های قبل ببینند و به عنوان مثال جنگ های تاریخی را تماشا کنند.