رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۵:۵۲:۱۳ ۲۰۲۴/۲۸/۰۴     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

پیشرفت های اخیر در زمینه ی آموزش در سراسر دنیا، معلمان را واردار به بروز کردن روش های تدریس خود می نماید. همچنین روش های سنتی و تکیه بر راهبرد های مبتنی بر سخنرانی کاربرد خود را از دست داده اند. درس تاریخ با سرگذشت انسان ها و جوامعی سر و کار دارد که در حال حاضر وجود ندارند بنابراین درک آن برای فراگیر مشکل است برای حل مشکلاتی از این دست، می توان از پدیده های نوین آموزش مانند هوش مصنوعی استفاده نمود. به طور خاص، هدف اساسی آموزش تاریخ در مدارس کمک به دانش آموزان برای تبدیل شدن به شهروندانی مسئول، انتقادی، متفکر و فعال است که می توانند تصمیمات آگاهانه و مستدل در مورد مسائل اجتماعی پیش رو داشته باشند. در نظام آموزشی جدید، هدف از آموزش تاریخ به خاطر سپردن اسامی متعدد نیست، بلکه تقویت قدرت تحلیل افراد از رویدادهای تاریخی و بررسی تأثیرآن در زندگی امروز جوامع انسانی است.  
سه نقشی که به هوش مصنوعی در تدریس تاریخ داده شده است عبارتند از:

- ارائه راهنمایی و بازخورد به موقع : با توجه به اینکه زمان ارائه ی درس تاریخ در آموزش و پرورش در مقایسه به حجم کتب به خصوص در رشته ی انسانی به عنوان یکی از دروس تخصصی بسیار محدود است و تعداد دانش آموزان حاضر درکلاس عموما زیاد است؛ معلمان دیگر زمان کافی برای ارائه نظرات و بازخورد سازنده به دلیل وظایف بیش از حد یا کلاس های شلوغ را ندارند. همچنین، بدون نمره، معلمان ممکن است توانایی ارزیابی پیشرفت دانش آموزان را نداشته باشند. یکی از مهم ترین کمک های هوش مصنوعی در آموزش تاریخ و یادگیری معنادار، دادن بازخورد فوری به دانش آموزان در مورد پیشرفت یادگیری است.
- ارائه واقعیت مجازی در آموزش تاریخ: به دلیل در دسترس نبودن وقایع و جوامع مورد بحث در درس تاریخ، و همچنین تفاوت نسلی به وجود آمده درک و فهم موضوعات تاریخی برای دانش آموزان در قیاس با سایر دروس سخت و ناملموس تر است. بنابر این برای حل این مشکل می توان تدبیری اندیشید تا دانش آموزان با قرار گیری در موقعیت های تدریس شده یادگیری بهتری داشته باشند. استفاده از فناوری واقعیت مجازی یکی از راه های حل این مشکل است. مثلا دانش آموزان با به چشم زدن عینک می توانند در محیط شبیه سازی شده هوشمند تخت جمشید قدم بزنند و به صورت ملموس در تاریخ کاوش کنند.
- ارائه ی آموزش شخصی سازی شده: با توجه به تفاوت سطح اطلاعات تاریخی دانش آموزان و متفاوت بودن میزان علاقه و یادگیری دانش آموزان در درس تاریخ می توان با استفاده از هوش مصنوعی، روش های آموزش شخصی سازی شده را برای هر دانش آموز به صورت جداگانه طراحی و اجرا نمود. با هوش مصنوعی می توان تشخیص داد که در هر لحظه دانش آموزان واقعا در حال لذت بردن از درس هستند یا حواسشان پرت شده است و با ارسال پیام به معلم، او را از این امر مطلع می کند تا روش تدریس خود را در صورت لزوم تغییر دهد.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب