رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۹:۰۱:۴۰ ۲۰۲۴/۲۵/۱۱     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

امروزه جراحی زیبایی به عنوان یکی از شایعترین اعمال جراحی در سطح جهان مطرح است که میزان آن رو به افزایش است. جراحی زیبایی، جراحی ترمیمی است که در ابتدا برای رفع ضایعات مادرزادی استفاده می شده اما در مراحل بعد با اهداف زیبایی به کار گرفته شد. تحقیقات نشان داده است که ترس از ظاهر جسمانی و نگرانی از بدشکلی بدن از علل تمایل به جراحی زیبایی است. امروزه گرایش به جراحی زیبایی به گونه ای به مد تبدیل شده است و جایگاه اجتماعی به حساب می آید. واقعیت این است که تبلیغات بر روی ذهن افراد تاثیر گذاشته و بسیاری تحت تاثیر تبلیغات به انجام عمل زیبایی روی می آورند. حتی بسیاری از شاخص های زیبایی نیز در بین جوانان تغییر کرده است. مد بودن و چشم و هم چشمی ها از عوامل اصلی برای عمل زیبایی است. همگان بخصوص زنان، بدن، چهره و فیزیک خود را مطابق با الگوهای زیبایی مورد تبلیغ و پذیرش جامعه تغییر می دهند. زنان نیاز روان شناختی قوی برای حفط و ارتقا جذابیت خود دارند. آنها نسبت به مردان به تصویر بدن خود حساس تر هستند. ایران از نظر نسبت اعمال جراحی زیبایی انجام شده به کل جمعیت در رتبه های اول جهان قرار دارد. که دلایل متعددی برای آن ذکر شده است از جمله تنوع طلبی، امکان پذیری تغییر صورت، کاهش نارضایتی از ظاهر، ماندگاری تغییر، پیشرفت در روش های جراحی زیبایی، تبلیغات تلوزیونی و مجلات مد و زیبایی. می توان گفت حس نازیبا بودن  اقدام به جراحی زیبایی بیشتر متاثر از ذهن افراد بوده و باورها نقش عمده ای در ایجاد آن دارند، به طوری که افراد با باورهای غیرمنطقی مانند احساس کهتری معمولا احساس عزت نفس پایینی دارند. افراد از انجام جراحی زیبایی اهداف متعددی را مانند رسیدن به چهره ای جذابتر، بهبود بخشیدن به وضع ظاهری، کسب موفقیت در تشکیل زندگی زناشویی، به دست آوردن اعتماد به نفس بیشتر در برخوردهای اجتماعی، جلب رضایت خانواده و دوستان را دنبال می کنند. تحقیقات نشان داده است که جراحی زیبایی، اثر مثبت و قابل توجهی در اعتماد به نفس، رضایت از خود، هویت خود جسمی، خود خانوادگی و خود اجتماعی دارد.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب