یکی از برگ های برنده سامانه سرگرمی سازی هالیود استفاده از فضای حاشیه ای زندگی هنرمندان سینما به عنوان رهیافتی مناسب جهت اقبال مخاطب به بازیگران و فیلم سازان است. امروزه برندیک ستاره، کارگردان و ... در رقابت استودیوها نقشی محوری یافته است. سامانه سرگرمی سازی قبل و همزمان با اکران یک فیلم، فیلم های موفق سابق بازیگر یا کارگردان مورد نظر را روی آنتن می برد و علاوه بر آن با ایجاد حاشیه در زندگی شخصی آن بازیگر یا کارگردان حضور او را در رسانه ها افزایش می دهد. این حاشیه ها روی جوانان تاثیر غیرقابل انکاری دارد و بسیاری از نوجوانان و جوانان غربی زندگی خود را بر اساس رفتارهای ابرستاره های هالیوود شکل می دهند؛ همانند آنان می پوشند و مانند آنها رفتار می کنند و جملات آنها به تکیه کلام مردم تبدیل می شود. (جمله معروف من روح می بینم در حس ششم یا دوباره بزن سام در کازابلانکا. سامانه سرگرمی سازی با استفاده از همین نکته حمایت از خانواده را در حاشیه زندگی هنرمندان نیز دنبال می کند. در واقع در جهان امروز کسانی که در آن سوی پرده سینما یا شیشه تلوزیون حضور دارند، دارای ارزشی ویژه هستند که آدم های این سوی رسانه را به پیروی از آنان وامی دارد. از همین رو پوشش و رفتار آنها به گستردگی مورد تقلید قرار می گیرد و این نکته ایست که سامانه فرهنگ سازی آمریکا از آن به خوبی استفاده می کند تا ارزش های خود را در مخاطبان نهادینه کند. بخشی از این ارزش ها ارزش های نهاد خانواده است. از دهه نود به این طرف موج بچه دار شدن هنرمندان و یا پذیرش فرزند خوانده به شدت افزایش یافته است. حفاظت از خانواده به گونه ای تبلیغ شده است که هنرپیشه ها سعی می کنند تا جای ممکن قبل از اکران آخرین فیلم شان طلاق نگیرند، چرا که موجب کاهش تماشاگران و حتی کنار رفتن از برنامه های معروف و مهم فرش قرمز می شود. علاوه بر آن هنرپیشه هایی که طلاق می گیرند، معمولا برای مدتی از فهرست انتخاب بازیگر فیلم های مهم کنار گذاشت می شوند. به این ترتیب به نظر می رسد که صنعت سرگرمی سازی آمریکا با شدت و دقت برنامه سازی برای حفظ و گسترش خانواده را مد نظر قرار داده است و برای انجام آن از قوانین نوشته و نانوشته بسیاری استفاده می کند.
field_video