رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۱:۴۰:۴۸ ۲۰۲۵/۲۰/۰۴     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

افزايش توجه، تمركز، بازداري رفتار در كودكان با اختلال نارسايي توجه/بيش فعالي نيازمند محرك و  تحريك كننده مناسب است تا بتواند به عنوان تقويت كننده، انگيزش لازم را در  كودكان ايجاد نمايد و در نتيجه تغييرات ايجاد شده در آن ها از تداوم و پايداري برخوردار باشد. بازي هاي رايانه اي به عنوان يك مشوق بيروني، داراي ويژگي هايي براي افزايش علاقه و انگيزش در كودكان با اختلال نارسايي توجه/بيش فعالي هستند. يكي از مشكلات مربوط به كودكان با اختلال نارسايي توجه/بيش فعالي مشكل انگيزشي است. اين كودكان در شرايط معمول، براي ارائه عملكردي در سطحی همانند همسالان خود با رشد عادي به ميزان كافي انگيزش ندارند. هنگامی که این کودکان با تشويق اضافي دچار انگيزش شوند، عملكردهاي آن ها عادي می شود. بازي هاي آموزشي رايانه اي به عنوان يك تقويت كننده عمل مي كنند و با تأثير بر ساختار مغز بر عملكردهاي اجرايي تأثير مي گذارند و به افزايش توجه در كودكان با اختلال نارسايي توجه/بيش فعالي منجر مي شود. بازي هاي رايانه اي به عنوان يك ناظر خنثي منجر به كاهش تجربه شكست در کودک می گردد و اعتماد به نفس، استقلال و خودپنداره كودكان را افزايش مي دهد. حاميان کاربرد نرم افزارهاي آموزشي اعتقاد دارند كه اين شيوه آموزشي منجر به عاد ي سازي، يكپارچه سازي و آموزش فراگير خواهد شد. نتایج پژوهشی که توسط محققان کشورمان انجام شده نشان می دهد كه كار با نرم افزار بهبود توجه منجر به افزايش آستانه توجه كودكان با اختلال نارسايي توجه/بيش فعالي و درنتيجه بهبود مشكلات مربوط به نارسايي توجه در اين كودكان مي شود. حياتي ترین مهارتها كه در هنگام بازي هاي رايانه اي به كار گرفته مي شوند، مهارت هاي حافظه و مهارت هاي توجه هستند که در کودکانی که بازی رایانه ای انجام داده باشند، توجه و تمرکز افزایش یافته و پایدارتر است.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب