رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۱۱:۲۱:۴۰ ۲۰۲۴/۲۳/۰۴     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

زبان تصوير قادر است مؤثرتر از هر وسيلة ارتباطي ديگر، دانش بشر را نشر دهد. رشد زبان تصويري با تمركز، تعقل، تفكر، رشد دانش و علم ارتباط دارد و حداکثر بیان در زبان تصویری، بیرون می ریزد. علاوه بر ویژگی های کلی در زبان تصویری، خصوصیات خاص آن در تسهیل سازی آموزش مفید فایده است. تصاویر می توانند توضیحات بیشتری برای درک مطلب بهتر به کودکان بدهند و معلمان می توانند دانش آموزان را به گونه ای راهنمایی کنند تا فعالیت هایی را با تصاویر انجام دهند، مانند ساختن داستان تصویری برای یک عمل. در این راستا می توان از تکنیک کل واژه ای تصویری بهره برد. تکنیک کل واژه ای تصویری عبارت است از استفاده از مهارت های شنیداری در کنار تصاویر. در این تکنیک کودک ابتدا کل کلمه را در قالب شکل نوشتار و تصویر می بیند و یاد می گیرد و سپس از کل به جزء می رسد. در تكنيك كل واژه اي تصويري، كلمات در قالب گروه ها و چارچوب هايي قرار می گیرند که با هم در ارتباط هستند و در یک زنجیره معنایی قرار می گیرند.  این تکنیک بر اساس نظرية گشتالت بر درك استوار است و طبق آن، يادگيري صحيح و اصولي زماني رخ می دهد كه معني و اصول اساسي مطالب را ابتدا به صورت كل بفهميم و سپس اجزاي آن را بررسی کنیم. این کل است که ماهیت اجزای خود را تعیین می کند و هر جزء، جدای از اینکه با اجزای دیگر در ارتباط است با کل نیز ارتباط دارد. لذا معلم ابتدا باید مطالب درسی را به صورت کل مطرح کند و سپس ارتباط اجزای یک مطلب را مشخص کند و بعد به تحلیل کل و بررسی اجزای آن بپردازد. این کار نه تنها از پریشانی فکر دانش آموز جلوگیری می کند، بلکه موجب می شود که آنان قدرت تجزیه و تحلیل را در خود افزایش دهند. در نتیجه یادگیری شان با معنی و حفظ و تکرار مطالب، به فهم و اندیشه تبدیل می شود.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب