رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۱۰:۱۰:۲۵ ۲۰۲۵/۲۰/۰۴     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

در کتاب های واقعیت افزوده شکل چاپی و فیزیکی کتاب حفظ و محتوای چند رسانه ای مثل صدا، ویدئو، تصاویر سه بعدی، تصاویر متحرک دو بعدی، انیمیشن و حتی بازی به کتاب چاپی افزوده می شود و محیطی تعاملی پدید می آورد. برای دیدن محتوای اضافه شده لازم است از ابزاری الکترونیکی مانند رایانه، تلفن همراه، یا تبلت استفاده کرد. خواننده می تواند کتاب را ورق بزند و هنگام نیاز، ابزار دیجیتالی را در دست بگیرد. در این شکل از خواندن ارتباط کودک با کتاب چاپی حفظ می شود و واقعیت افزوده جایگزین کتابخوانی سنتی نمی شود. کتاب واقعیت افزوده در میان کودکان، والدین، مربیان، و آموزگاران کودکان نیز محبوبیت داشته است. کتابهای واقعیت افزوده می توانند شیوه جدیدی در داستان گویی ارائه کنند. به این شکل که کودک بتواند داستان را به میل خود تغییر دهد. به طور مثال، در کتاب واقعیت افزوده شنل قرمزی، واکنش کودک می تواند تعیین کند که شنل قرمزی زودتر به خانه مادربزرگ برسد یا گرگ. در بعضی از این کتاب ها امکان مشارکت کودک در یک بازی رایانه ای وجود دارد و در صورت موفقیت در آن بازی، می تواند ادامه داستان را با ابزار واقعیت افزوده تجربه کند. در کتابهای واقعیت افزوده، داستان گویی تعاملی تر و ارتباط خواننده با شخصیت های کتاب نزدیکتر می شود. تعامل با کتاب و نقش کودک در تعیین روند داستانی علاوه بر مهیج ترکردن تجربه خواندن و درگیری بیشتر خواننده با داستان می تواند کارکرد آموزشی نیز داشته باشد. ویژگی تعاملی کتاب همچنین باعث افزایش درک  داستان از طریق ایجاد انگیزه و اشتیاق و درگیری با متن می شود با تمام مزایای که کتاب های واقعیت افزوده دارند تحقیقات در ایران نشان می دهد ۷۰ درصد کودکان شکل چاپی را به دیجیتالی ترجیح می دهند. به نظر می رسد شکل چاپی کتاب هنوز برتری دارد.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب