رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۸:۱۷:۲۰ ۲۰۲۵/۲۱/۰۴     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

یکی از این مشکلات تدریس، دانش آموزان کمرو و خجالتی هستند که اعتماد به نفس کمی داشته، در کارهای کلاسی کمتر مشارکت می کنند و گوشه گیری زیادی دارند. عوامل متعددی در ایجاد و حفظ کمرویی و رفتارهای گوشه گیرانه دخالت دارند؛ عواملی نظیر محرومیتها و آسیب های اجتماعی، ناسازگاری های شغلی، فشارهای گروهی، مقایسه ها و برتری طلبی های فردی، قومی و نژادی، تقویت شخصیت انفعالی، پرخاشگری ها و کنترل شدید اجتماعی. افراد کمرو به جنبه های منفی شخصیتشان زیاد توجه دارند، آنها نقاط ضعفشان را بزرگ و قوتشان را کم ارزش می دانند. افراد کمرو نه تنها تصویری منفی از خود در ذهن دا ند، بلکه درباره خود به قضاوتهای غیرطبیعی می پردازند و احساس می کنند دیگران آنها را قبول ندارند. یکی از روش ها برای تدریس به دانش آموزان کمرو روش کلاس معکوس است. در کلاس معکوس سخنرانی های سنتی و فعالیت های کار در منزل را معکوس می کند. در کلاس معکوس بر یادگیری خودمحور دانش آموز تاکید می شود، بنابراین نیاز است به دانش آموز کمک شود تا در مقابل یادگیری خود، احساس مسئولیت بیشتری داشته باشد. در این روش معلمان با ضبط سخنرانی های کاری شان از روی صفحه رایانه خود و یا با فیلم گرفتن از آموزش شان و یا درس های تصویری که از اینترنت تهیه می کنند، امکان اجرایی کردن کلاس درس معکوس را فراهم می آورند. بدین ترتیب دانش آموزان منابع و مواد آموزشی را در هر زمان و مکان ( کلاس درس، خانه، اتوبوس و بیمارستان) دریافت می کنند. با توجه به قابلیت هایی چون امکان مشاهده مکرر، آنها برای کلاس درس آماده تر و تواناتر می شوند. تحقیقات نشان داده است که علاوه بر کارایی و اثربخشی روش تدریس معکوس برای تمامی دانش آموزان به خصوص دانش آموزان کمرو، حس شوخ طبعی معلم، ایجاد جو صمیمی همراه با احترام، پذیرش تک تک دانش آموزان و وارد کردن آنها در بحث و اعتماد به صحبت های آنها، می تواند سبب یادگیری و مشارکت دانش آموزان کمرو در کلاس درس بشود.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب